A 700-as klub a televíziózás történetének egyik legrégebb óta megszakítás nélkül jelentkező programja. 1966 óta naponta adásban vannak, ami szinte hihetetlen teljesítmény. Hogyan tudják folyamatosan megújítani a 700-as klubot anélkül, hogy feladnák vagy kompromisszumot kötnének a műsor erőteljes keresztény üzenetében és jellegében?– Nem tervezzük a program jellegének a megváltoztatását. Szerintem a magazin formátumú műsorok hosszú távon is működhetnek. A híreink mindig naprakészek, miközben nézzük azt, hogy mi zajlik a piacon. Ezért igyekszünk folyamatosan figyelemmel kísérni azt, hogy mi az, ami hatékony és versenyképes ma a televíziózásban. Változnak a nézői igények, és nekünk ehhez kell formálni azt, ahogyan az üzenetünket eljuttatjuk arról, amit Isten ma cselekszik a világban.Az elmúlt közel négy évtizedben nagyot változott a közönségük is. Hogyan befolyásolja ez az önök munkáját és hogyan találják meg a hangot feléjük?– Minden olyan platformon jelen kell lenni, ahol ők is ott vannak. Látjuk a trendet, hogy a fiatalok nagy számban fordulnak el a televíziótól, és a médiatartalmak egyre inkább a különböző mobileszközökön keresztül jutnak el a közönséghez. A fiatalok otthon érzik magukat ebben a „hiperösszekötött” világban és ezt – ha tetszik, ha nem – el kell fogadnunk.A médiában is hatalmas átalakulás zajlik. Először jött az internet, majd a YouTube és a közösségi hálózatok vonták el a nézőket a televízió elől. A tabletkészülékek és az okostelefonok szintén megváltoztatták az információ- és médiafogyasztásunk módját. Hogyan alkalmazkodnak önök ezekhez a kihívásokhoz?– Láthatjuk, hogy a médiapiac mindinkább töredezetté válik. Bár a televízió kisebb hányadot fog kitenni a jövőben, ennek ellenére nem tűnik el. Öt-tíz év múlva is lesz tv és lesznek televíziós készülékek. Lehet, hogy nem lesznek olyan domináns helyzetben, mint tíz éve, de lesznek. Számomra ezért a kérdés nem az, hogy milyen radikális változást kell megtennünk, hanem az, hogyan alkalmazkodunk az új helyzethez, és a televízió mellett milyen módon juttatunk el médiatartalmakat további platformokra. Növekvő mértékben vagyunk jelen a Twitteren, a Facebookon és a YouTube-on is. Nem szabad ezeket az új csatornákat fenyegetésnek látnunk, mert ezek valójában lehetőségek, és csak rajtunk áll, hogyan élünk ezekkel az evangélium érdekében.A közelmúltban több emlékezetes műsort készítettek Izraelben. Miért gondolják fontosnak azt, hogy bemutassák a modern Izraelt, és az országnak a különböző területeken elért sikereit?– Egyszer Viktória királynő megkérdezte zsidó származású miniszterelnökét, Benjamin Disarelit, hogy milyen bizonyítékot tud mondani Isten létezésére. A politikus a történet szerint azt válaszolta: „Fenség, a bizonyíték a zsidó nép létezése.” Ez a nép a világon az egyetlen, amely megőrizte a kultúráját úgy, hogy közben nem volt hazája. Négyezer éven át fennmaradtak, és ehhez hasonló teljesítményt csak a kínai Han népesség tudott felmutatni. Ők azonban mindvégig megőrizték az országukat. Nem szórták szét őket a világ minden tájára, mint a zsidókat. Úgy vélem, hogy ma Isten létezésének a látható bizonyítéka elsősorban Izrael állama. Ez az ország beteljesíti az ókori prófétáknak adott számos ígéretet az összegyűjtésről, arról, hogy a zsidók visszatérnek a földjükre, amely újra zöldellni fog.