Halász János 1912-ben Erzsébetfalván született, egy félig zsidó család hetedik gyermekeként. Édesapja újságíró, édesanyja pedig balerina volt. A grafika már igen fiatalon az érdeklődése középpontjába került. 16 évesen reklámgrafikával és plakátkészítéssel foglalkozott a Marczinák-féle Hunnia Műhelyben, Pál György (George Pal) oldalán, aki később a bábfilmkészítés világhírű mestere lett. Dolgozott a Bauhaus hazai nagy képviselője, Moholy-Nagy László mellett is, a weimari eredetű mozgalom nagy hatást gyakorolt rá. Halász emellett az Est-lapok illusztrátora volt. Otthagyva a lapot, egy évet dolgozott Párizsban, ahol megismerkedik a tű-animációval. Az ambiciózus fiatalember Párizsból hazatérve a Bortnyik Sándor-féle grafikus iskola hallgatója, később az alapító asszisztense és egyben technikusa lett.
A rajzfilmkészítés hajnalán még kevesen értettek ahhoz, hogy statikus képekből mozgó képeket állítsanak elő. Az animációban már ekkor kétségkívül Halász volt a legjobb. A Bauhaus szellemében működő műhelyben épp a trükkfilm (azaz mai néven animáció) előállításával kísérleteztek, tanulmányozták a mozgás és rajz dinamikáját, modern tipográfiát és reklámművészetet tanultak. Itt kötött örök barátságot Macskássy Gyulával (később rajzfilmrendező, a hazai rajzfilm atyja), akivel 1932-ben megalapították saját műhelyüket, a Coloritont a Bajza utcában. Harmadikként csatlakozott hozzájuk Kassowitz Félix (későbbi karikaturista). Ő volt az ötletgazda, Macskássy a rajzoló, Halász pedig a felvevő, így nagyszerű munkamegosztás jött létre a három lelkes fiatal közt. Többnyire a dohányipar számára készítettek animációs reklámfilmeket. Ezeket ma a Magyar Nemzeti Filmarchívum és a National Film Board (Kanada) őrzi. A műhelyt hazánk első rajzfilmstúdiójaként tartja számon a szakirodalom.
A kétéves gyümölcsöző munkát követően Halász János egy kisfilmje kapcsán Londonban kap megbízatást. Itt készítette el a fenti film alapján a Liszt Ferenc gyerekkorát feldolgozó Muzsikus (Music Man, 1938) című 10 perces filmet, amely az első technicolor eljárással (a könnyen másolható színes film prototípusa) készült film a szigetországban. A film rendezése közben ismerkedett meg későbbi feleségével, az ígéretes tehetségű rajzoló és divattervező Joy Batchelorral, akit a film rajzolásához vettek fel. Az ifjú hölgy művészi érzékenysége, kiváló rajztehetsége és Halász nagyszerű rendezői-forgatókönyvírói ambícióinak ötvözete örökre szóló munkakapcsolatot szült a fiatalok között és termékeny jövőt vetített előre. A film elkészültével Budapesten képzelték el éle-tüket, azonban a politika közbeszólt. 1939-ben Magyarországon a zsidóüldözés miatt nem volt kedvező a helyzet a letelepedésre.