Kilencedik alkalommal rendezték meg nemrégiben a közép-kelet-európai országok reklámversenyét. A szlovéniai Portorozsban évről évre megtartott rendezvényre a volt szocialista tömb országaiban, az egykori Szovjetunió ázsiai tagköztársaságaiban, valamint a Cipruson, Izraelben és Törökországban készült reklámokat lehet benevezni TV, nyomtatott anyagok, web és különleges médium kategóriában. A fesztivált azzal a céllal hívták létre, hogy ez az új Európa, a keleti, mintegy 400 millió fogyasztót jelentő térség kreatív versenye legyen. A hivatalosan Golden Drum, vagyis Arany Dob névre keresztelt megmérettetés ötletgazdái szerint ugyanis térségünk – a politikai helyzetnek köszönhetően – nemcsak gazdaságilag, hanem reklám szempontjából is eltér a fejlettebb nyugati résztől, és ez elsősorban nem minőséget jelent, hanem megközelítést. Így azok a reklámok indulnak nagyobb eséllyel, amelyekben megvan az a cinkos összekacsintás, hogy "ugye, ezt csak mi értjük". Pontosan az a hatás játszódik ilyenkor le, mint például egy szocializmus korabeli cseh, lengyel vagy magyar film megnézésekor: aki itt átélte az elmúlt évtizedeket, annak sokat, egy nyugatinak pedig kevesebbet mond az alkotás.