A tanárok próbálnak a gyerekekre és a munkájukra koncentrálni, nem pedig a járványveszéllyel vagy a politikusokkal foglalkozni – nagyjából ez szűrődött le különböző iskolákban tanító pedagógusokkal folytatott beszélgetéseinkből. „Várjuk a jelenléti oktatást, a gyerekekkel való személyes kapcsolatot – úgy gondolom, távoktatásban nem is lehet jól tanítani, általános iskolásokat biztosan nem. A személyes jelenlétet, kommunikációt, az állandó visszacsatolást ugyanis semmi sem tudja pótolni” – mesélte egy biológiatanár. Úgy látja, a legtöbb osztályfőnök most arra törekszik, hogy kirándulásokkal, élménydús programokkal indítsa a tanévet, hogy minél jobban megtalálják a hangot a diákokkal ennyi távollét és bezártság után.
Mint azt a pedagógusok elmondták, a nyári szünet után normál esetben is szintfelméréssel szokott kezdődni minden tanév. Ez most különösen hangsúlyos lesz, hiszen a digitális távoktatásra való átállás meglehetősen készületlenül érte az oktatási rendszer szereplőit, s egységes megítélés szerint a hátrányokkal küzdő gyerekek lemaradása ez alatt az időszak alatt tovább nőtt.
„A digitális időszakban számos diák egyszerűen eltűnt, elérhetetlenné vált a családjával együtt, többnyire olyanok, akik eleve lemaradásokkal küzdöttek.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »