2003. 10. 10. (VII/41)
Kiéheztetett BKV

Kiéheztetett BKV

2003. 10. 13.
Miért olyan penetránsan büdösek a kékbuszok ülései? Miért ragad a kezünk a villamos fogantyújához? És miért telik reggelente két órába, míg egy külső kerületből bejutunk a belvárosba? Bár a Budapesti Közlekedési Vállalat Rt. (BKV) vezetősége elégedetten vallja, hogy európai összehasonlításban irigylésre méltó a fővárosi közlekedés, az utazóközönségnek egészen más erről a véleménye. A kriminális körülmények valódi oka az, hogy a BKV évek óta jelentős forráshiánnyal küszködik. Jelenleg a legfőbb megoldandó feladat nem a kosz, nem a zaj, és még csak nem is a sorozatos késések megszüntetése, hanem a rendszer alapvető működőképességének – azaz a mostani színvonal – megőrzése. A közlekedési normatíva azonban – a törvényi kötelezettség ellenére is – kimaradt a 2004-es büdzséből. A téma súlyát mutatja, hogy még a koalíciós partnerek között is feszültséget szült a BKV talpra állításának szükségszerűsége. Demszky Gábor főpolgármester ugyanis határozottan arra szólította fel az SZDSZ-es képviselőket, hogy jelenlegi formájában ne szavazzák meg a jövő évi költségvetés tervezetét.
Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!