„Számomra nagyon szorosan kapcsolódott a saját spirituális gyakorlatomhoz, amit wiccaként és az istennő tanainak hallgatójaként gyakorlok, de ez ennél sokkal mélyebb szinteket érint. Ez a film egy lenyűgöző alkotás, amely csodálatos utazásra viszi a főhősnőt, olyan módon bemutatva ezzel a pogányságot és az istennő archetípusokat, ami ritka és megdöbbentő” – ezek a sorok nem a Bűbájos boszorkákról, hanem a Disney novemberben megjelent, hatalmas sikerű animációs filmjéről, a „hat éven aluliaknak nem ajánlott” korhatáros jelzővel ellátott Jégvarázs második részéről íródtak egy „lelkes rajongó” tollából. A film sikeréhez nagyban hozzájárult az első részt követő fokozott érdeklődés, ami többek között jó visszajelzés a Disney számára a fogadó közönség részéről a megváltoztatott, „megmentő herceg fehér lovon” jelenségtől mentes hercegnő képére.
Már a film első részét is számtalan feldolgozás követte, többek között a Broadway-en is több, mint 4 millióan láthatták, a Disney igazgatója, Bob Iger elmondása szerint egy Disney-film élő változatának sem volt még ekkora sikere. A pozitív reakciót a filmipar elitje is megerősítette, két Oscar-jelölést kapott, amiből mindkettőt be is zsebelte, emellett egy egy Golden Globe-díj és két Grammy is ékesíti a film készítőinek polcait – ezzel a világtörténelem legsikeresebb animációs meséje lett – maga mögé utasítva az 1994-es Oroszlánkirályt. A második rész azonban ezt is felülírni látszik, a Jégvarázs 2 ugyanis minden idők legtöbb bevételét hozó animációs meséje lett. Bár az első részhez képest kevesebb, csak egy Oscarra jelölték, „A legjobb betétdal” kategóriában a fogadtatás a nézők felől meglehetősen erősre sikeredett. Már a nyitóhétvégén – az amúgy is döbbenetesen magas – a vártnál is jobb számokat produkált: meghaladta a 100 millió dolláros bevételt, összesen 130 263 358 dollárt hozott a kasszába. Azóta ez a szám a tízszeresére növekedett, 1 369 253 192 – azaz 1 milliárd 369 millió 253 ezer 192 dollárt jelentett a Disney számára, míg az első rész „csupán” 1,2 milliárdot – és ezek csak a vetítésből befolyó összegek. Ez valószínűleg eltörpül azok, a márkából származó dollármilliárdok mellett, amit az Annával és Elzával ellátott hátizsákok, füzetek, játékok, jelmezek és még megannyi gyermekeknek vásárolható apróságok jelentenek a licencek birtoklói mellett.
A sokszor extázisig imádott Jégvarázs-jelenséget talán egy kis osztrák falu, Hallstatt helyzete szemlélteti a legjobban. A 780 fős település kénytelen szembenézni az overtourism jelenségével, miután világossá vált a nyilvánosság számára, hogy Arandelle városát arról mintázták. Azóta naponta 10 000 turistával kell számolniuk a település lakóinak, ami egy főre számolva nagyságrendileg hatszor akkora, mint a tömeges turizmus árnyoldalaitól híresen leginkább szenvedő Milánó polgárai esetében. Még mielőtt azt gondolnánk, hogy a világ összes tájáról Hallstatt városába özönlenek a rajongó óvodások és kisiskolások, már Ázsiában is megtalálható Arandelle pontos mása, és az egyes amerikai Disney-parkokban is láthatnak részleteket a mesebeli kisvárosból.