- Éppen ez mutatja a kommunikáció hatalmát: én ugyan sohasem mondtam a tőlem idézett mondatot, mégis levakarhatatlanul rám ragadt. Az eredeti állítás úgy hangzott, hogy ugyanazok az eszközök állnak rendelkezésünkre egy politikus eladásához, mint egy mosópor értékesítéséhez. Úgy is mondhatnám: ugyanazzal a szikével műtünk szemet, mint amivel vakbelet.
A kommunikáció hatalma óriási. De mégsem lehet mindent eladni marketinggel, ez nem is cél. A stratégiai marketing inkább részt vesz a dolgok létrehozásában, és a sikere legalább annyiban függ a tartalomtól, mint a formától. Nem arról van szó, hogy a politikus kitalál valamit, én meg majd kommunikálom. Ezt maximum szóvivői munkának lehet nevezni. Meg kell határozni az irányt, amerre menni szeretnénk, és az egész kommunikációt ennek kell alárendelni, minden csatornán ugyanazt kell mondani. De nem lehet akárhonnan, akárhová menni, nem mindegy, hogy milyen a tartalom. Ha pedig még egyértelmű irány sincs, vagy állandóan változik, akkor végképp használhatatlanná válik ez a nagyhatású eszköz.
Mitől, hogyan működtek az olyan kifejezések, szlogenek, mint a „polgár" vagy az „álmok álmodói", amelyeket a Fidesz számára talált ki?
A szellem erejével: az okkultizmus harca a kereszténységgel
Mítoszoktól, misztériumoktól és babonaságoktól sűrűn átszőtt szellemi-vallási közegbe robbant bele a kereszténység »
Pünkösd után: a karizmák titkai
Hogyan alakult a Szentlélek ajándékainak megítélése az elmúlt 2 ezer évben »
Nők a pünkösdi mozgalomban
Növekvő szerepvállalás és alakuló trendek az Egyházban »