Reklámakció a világvége népszerűsítésére. Fotó: AP
„Az örök tengerből emelkedik fel, a partra lépve hadseregeket gyűjt, hogy a
testvéreket egymás ellen fordítsa, míg nem lesz többé ember a földön. Figyeljék
a jeleket. Kétezerhat hatodik hónap hatodikán eljön az ő napja” – hirdeti a
pünkösd utáni napon bemutatott új Omen-film plakátja, amely az 1976-ban hasonló
címmel készített mű újrafeldolgozása. A Prágában forgatott történet főhőse egy
kisgyermek, Damien Thorn, akit születése után a kórházban elcserélnek egy gazdag
amerikai diplomata meggyilkolt fiával. A nevelőszülők csak később kezdenek el
gyanakodni Damien származásával kapcsolatban, miután a felnövekvő gyermeket
mindenféle baljós jel kezdi kísérni. Kiderül, hogy a fiú valójában a Sátán
leszármazottja és arra hivatott, hogy ő legyen majdan az Antikrisztus.
A három évtizeddel ezelőtti változat egy hollywoodi forgatókönyvíró, David
Seltzer munkája volt. Seltzer saját bevallása szerint csak a pénz miatt írta meg
a horrortörténetet, ő maga nem hisz az Antikrisztusban vagy az ómenekben. A film
mégis jelképpé vált, amely részben a huszadik század második felében a bibliai
próféciák és jelképek iránt növekvő érdeklődést igyekezett kiaknázni – vallási
tartalom nélkül, vagy éppen azzal szemben.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »