A kormányzati gépkocsitenderek gyakori nyertesének számító márka új típusát azzal a reklámszlogennel ajánlja, hogy "az ördögi", miközben a háttérben fekete alapon olyan szavak olvashatók, mint "lucifer" és "inferno". Ugyanennek a reklámnak a tévéváltozatában a vevő az ujjából vett vérrel írja alá a szerződést az új autóra. Egy biztosító azzal igyekszik új ügyfeleket toborozni, hogy életbiztosítására "angyaloknak" és "ördögöknek" egyaránt szüksége van. Más termékek – például kozmetikumok – ajánlása csodálatos hatásokat ígér, "belső energiacsatornák" megtisztítását vagy az "auraburok" feltöltését. Korjelenség, hogy a hagyományos kereskedelem egyre többet kölcsönöz a kuruzslók, vajákosok és sarlatánok szókészletéből. A misztikus reklám gyakran ellenőrizhetetlen minőség? terméket takar, legyen szó élelmiszerről, sporteszközről vagy lakberendezési tárgyakról. Cikkünkben a Magyarországon is sokmilliárdos forgalmat elérő ezoterikus ipar egyik úttörőjének számító ágazat, az okkult könyvkiadás elmúlt bő egy évtizedét tekintjük át.