Az iráni rendőrség és a biztonsági erők könnygáz mellett éles lőszert is bevetettek vasárnap éjjel a tüntetők ellen a teheráni Szabadság (Azadi) téren, hogy feloszlassák az ukrán utasszállító repülőgép lelövésének hatósági kezelése, kezdeti tagadása miatt tartott tiltakozó megmozdulást. A teheráni vezetés felháborító hazudozása joggal vívta ki az irániak haragját. Az elmúlt évtizedek tapasztalatai alapján azonban sajnos úgy tűnik, a tévesen azonosított polgári repülők messze nem csak a hírhedt Iráni Forradalmi Gárda által voltak fenyegetve, mint ahogy a légvédelem és a polgári repülőgépek végzetes találkozásai utáni kormányzati hazudozás sem Irán-specifikus.
A Korean Air Lines Boeing 747-es repülőgépét 1983. szeptember 1-jén hajnalban lőtte le a szovjet légvédelem SzU–15TM elfogóvadász repülőgépe.
A gépen utazó 269 ember, közöttük egy amerikai kongresszusi képviselő, meghalt. A repülőgép New Yorkból tartott Szöulba. Útja a Csendes-óceán északi részén vezetett, de a tervezett útvonaltól jelentősen eltért nyugati irányban, aminek következtében szovjet légtérbe került. Itt átrepült a katonai létesítményekkel teli Kamcsatka-félsziget légterén – a tervezett útvonalától jó 300 kilométerrel nyugatabbra tévedve. Már majdnem elhagyta a Szovjetunió légterét, amikor a Szahalin-sziget déli része felett szovjet vadászgépek fogták el, majd az egyik két R–98-as rakétával le is lőtte.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »