Alföldi Róbert tavaly nyár óta áll a Nemzeti Színház élén. Kinevezésekor egy interjúban azt mondta: „Úgy hiszem, a Nemzeti Színház lehetőséget ad arra, hogy formáljuk a gondolkodásmódot, az ízlésvilágot, már ha valóban nyitott, integráló, többféle világszemléletet közvetítő kulturális intézményként tudunk működni.”
„Az aluljáró, mint Tündérország ötlet tetszik, az örömlányokat kicsit erőltetettnek találtam. Kacsóh Pongrác talán leszbikus francia királykisasszonyt álmodott? A huszárok és a falu népe talán búzaszálakat ingató szexélményekért indultak? Tündérország talán a pénzért vásárolható orgazmustól boldog? Ez csak egy aberrált agynak lehet a szüleménye! És mindezt a legszebb és legnemesebb magyar daljátékkal csinálja! Tudom, hogy most alapozom meg az igazgató úr további díjait, de az a véleményem, hogy szégyellje magát! Ne a magyar remekművekkel tegyen csúfot!”
– ezt egy felháborodott néző írta a Nemzeti Színház honlapján található online vendégkönyvbe az Alföldi által színre vitt János vitéz című darab kapcsán. Melyet egyébként 13 éven felülieknek ajánlanak. Legalábbis hivatalosan, Alföldi ugyanis egy minapi tévéműsorban azt mondta, 9-10 éves „kölköket” is bátran elhozhatnak szüleik az újraértelmezett János vitézre. A darabban Tündérország egy büdös metrómegálló képében tűnik fel, ahol a tündérek prostituáltak – az ő királynőjük Iluska, akit – Petőfi hőslelkű, példaképként beállított vitézével ellentétben – Alföldi végletesen kiábrándult, kiégett Jancsija elhagy. Ezzel példázza azt a sötét reménytelen világot, ahol már semmilyen érték nem számít.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »