Idén immár 16. alkalommal rendezték meg az Automobil és Tuning Show-t (AMTS) a Hungexpo területén, ami évek óta egyre inkább családi rendezvény, ahol persze a benzingőznek és a dübörgő motoroknak is jut hely. Az elektromos autók egyre nagyobb teret foglalnak el a kiállításon, több gyártó és forgalmazó is az AMTS idején mutatja be újabb modelljeit. Az idei AMTS-en jelentette be a kínai tőkével újraélesztett brit legenda a visszatérést, az MG hagyományos, hibrid és elektromos hajtású SUV modellel mutatkozott be. A hazai piacon népszerű Volkswagen egy korábban kényszerből népszerű modell gyártósorának helyén, Zwickauban gyártja a Trabanttól jól megkülönböztethető ID.5 elektromos SUV modelljét, a hazai bemutató is az idei AMTS része volt.
Az off-road show és a drift bemutató közönségében felülreprezentáltak a férfiak. A veterán autók körül azonban teljes a családi öröm, ahogy a Csajkák és Cadillacek egymás mellett parkolnak, úgy fényképezik az ipari műemlékeket apukák, anyukák, lányok és fiúk. Az idei kiállításon a Volánbusz jóvoltából a felújított emeletes Ikarust is láthattuk a közönségkedvenc faros Ikarusok mellett.
A megnyitó ünnepségen Knezsik István vendégekkel és beszélgetésekkel tarkított élő show-jának jelmondata: „Innováció, edukáció, élmény és környezetvédelem”. A Buda és Bécs közötti főút mentén hírnevet szerző Kocs községtől indult az előadás, de nem a jól ismert kocsi manufaktúra, hanem a tömegközlekedés apropóján. Mária Terézia uralkodása idején indult meg a közösségi közlekedés Bécs és Pest között, és az egyik váltóállomás Kocson volt. Pest felé a következő váltóállomás Alsógalla volt, ami Tatabánya egyik alkotóközsége. Bizony a lovakat 15-20 kilométerenként váltani kellett, a szervezett közösségi közlekedés komoly váltóállomás-hálózatot igényelt. A hintók iránt érdeklődőknek a Keszthelyi Kastélymúzeum járműkiállításait érdemes megtekinteni, ahol egyébként a régió egyik legnagyobb vasútmodell-kiállítása is megtekinthető. A 20. század első feléből Galamb Józsefre emlékeztünk, aki a Ford mérnökeként a gyártósor kialakításával szerzett hírnevet. Makón példás összefogás eredményeként évek óta folyik az egykori, Galamb József által alapított Ford-lerakat felújítása, ahol a hazánkban lévő egyetlen T-modellt szeretnék majd kiállítani.