hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Karrierpálya: a hazai járműipar várja a diplomásokat (is)
Helyszíni riport az AutoMobil és Tuning Show-ról
Karrierpálya: a hazai járműipar várja a diplomásokat (is)

Több, mint ezer nemzetközi autókülönlegesség és rengeteg színes programkülönlegesség a legnagyobb hazai autó show-n.(Fotó: Sarmasági Pál)

2022. 06. 08.
Az idei Automobil és Tuning Show megnyitóján részt vevő diákok és minden jelenlévő példák sokaságán keresztül ismerhette meg, milyen lehetőségek nyílnak a hazai műszaki, természettudományos és iparművészeti képzésben diplomát szerzett fiatalok előtt.

Idén immár 16. alkalommal rendezték meg az Automobil és Tuning Show-t (AMTS) a Hung­expo területén, ami évek óta egyre inkább családi rendezvény, ahol persze a benzingőznek és a dübörgő motoroknak is jut hely. Az elektromos autók egyre nagyobb teret foglalnak el a kiállításon, több gyártó és forgalmazó is az AMTS idején mutatja be újabb modelljeit. Az idei AMTS-en jelentette be a kínai tőkével újraélesztett brit legenda a visszatérést, az MG hagyományos, hibrid és elektromos hajtású SUV modellel mutatkozott be. A hazai piacon népszerű Volks­wagen egy korábban kényszerből népszerű modell gyártósorának helyén, Zwickauban gyártja a Trabanttól jól megkülönböztethető ID.5 elektromos SUV modelljét, a hazai bemutató is az idei AMTS része volt.

Az off-road show és a drift bemutató közönségében felülreprezentáltak a férfiak. A veterán autók körül azonban teljes a családi öröm, ahogy a Csajkák és Cadillacek egymás mellett parkolnak, úgy fényképezik az ipari műemlékeket apukák, anyukák, lányok és fiúk. Az idei kiállításon a Volánbusz jóvoltából a felújított emeletes Ikarust is láthattuk a közönségkedvenc faros Ikarusok mellett.

Magyarok a világ járműgyártásában

A megnyitó ünnepségen Knezsik István vendégekkel és beszélgetésekkel tarkított élő show-jának jelmondata: „Innováció, edukáció, élmény és környezetvédelem”. A Buda és Bécs közötti főút mentén hírnevet szerző Kocs községtől indult az előadás, de nem a jól ismert kocsi manufaktúra, hanem a tömegközlekedés apropóján. Mária Terézia uralkodása idején indult meg a közösségi közlekedés Bécs és Pest között, és az egyik váltóállomás Kocson volt. Pest felé a következő váltóállomás Alsógalla volt, ami Tatabánya egyik alkotóközsége. Bizony a lovakat 15-20 kilométerenként váltani kellett, a szervezett közösségi közlekedés komoly váltóállomás-hálózatot igényelt. A hintók iránt érdeklődőknek a Keszthelyi Kastélymúzeum járműkiállításait érdemes megtekinteni, ahol egyébként a régió egyik legnagyobb vasútmodell-kiállítása is megtekinthető. A 20. század első feléből Galamb Józsefre emlékeztünk, aki a Ford mérnökeként a gyártósor kialakításával szerzett hírnevet. Makón példás összefogás eredményeként évek óta folyik az egykori, Galamb József által alapított Ford-lerakat felújítása, ahol a hazánkban lévő egyetlen T-modellt szeretnék majd kiállítani.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!