Az Értékteremtő karantén gyerekszemmel pályázati program az „Innovatív tanulási környezet kialakítása és komplex tehetségsegítő programok megvalósítása” című, NTP-INNOV-21 pályázat keretében valósult meg a Bornemisza Péter Gimnáziumban, az ott dolgozó Lajkó Anita magyar szakos tanárnő vezetésével a Nemzeti Tehetség Program és a Miniszterelnökség családokért felelős tárca nélküli minisztere 100 százalékos finanszírozásával.
A program során körüljárták hogyan lehetséges karanténban, bezártságban értéket alkotni. Lajkó Anita a Heteknek ismertette, hogy olyan híres alkotók életét vizsgálták meg szakértő előadók segítségével, akik a saját korukban önhibájukon kívül bezártságra kényszerültek: „Newton pestiskaranténban alkotta meg az emberiség egyik legnagyobb természettudományos felfedezését, a gravitáció törvényét. Shakespeare idejében, amikor egy időre – a pestiskarantén miatt – bezárták a színházakat, a híres drámaíró egy gyors műfajváltással alkalmazkodott a helyzethez: elbeszélő költeményeket kezdett írni. Kossuth Lajost önhibáján kívül két évre börtönbe zárták, ahová szótárt, könyveket hozatott be, és csekély angoltudását tökélyre fejlesztve lefordította a Machbetet. A bibliai hősök példáit is feldolgoztuk.”
A program legizgalmasabb elemeként egy országos pályázatot hirdettek meg:
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »