Első hallásra meglepőnek tűnhet, hogy a világ vezető kozmetikaipari vállalatának alapítója egy férfi volt, aki újszerű hajfestékeivel kezdett el kereskedni az 1900-as évek elején, és viszonylag rövid időn belül már komoly anyagi sikereket könyvelhetett el magának. Az Eugène Schueller francia vegyész által lefektetett alapok nélkül azonban a L’Oréal ma nem lenne az a cégóriás, amivé az évtizedek alatt kinőtte magát.
Schueller, egy középosztálybeli cukrászdatulajdonos család gyermeke 1909-ben kezdett el a párizsi hajszalonokban kilincselni hajkészítményeivel. A festék, amit árult különbözött minden korábbi, hasonló terméktől, egy olyan változatot fejlesztett ki, ami a hagyományos festékekkel ellentétben nem tartalmazott hennát, se ásványi sót, a végeredmény pedig egy sokkal kifinomultabb színösszetétel lett.
A termék az „Oréal” nevet kapta, ami egy szójáték volt, a francia „arany” (l’or) és a „dicsfény” (l’auerole) szavak összevonásából. „A l’Oréal a világ legszebb hajkoronájával akarja Önt megajándékozni!” hangzott a reklámszlogen már a kezdetekkor. Apropó, reklám: A vegyész szakma előnyeinek kiaknázása mellett, aminek köszönhetően Schueller a legjobb alapanyagokból kísérletezte ki szépítőszereit, az alapító különös hangsúlyt fektetett a reklámra és a marketingre, saját korának e tekintetben is úttörője volt. Ő készíttetett először rádiók számára olyan terméknépszerűsítő felvételeket, ahol az ajánló szöveg nem prózában, hanem énekszó kíséretében hangzott el; a hangzás mellett pedig a látványra is adott: nagyméretű drapériákból készített óriásplakátokkal hirdette mindenhol a l’Oréal márka egyediségét. Szintén hozzá köthető az első naptejreklám is, ami valósággal berobbant a köztudatba.