Van egy dupla „rossz hírünk” azoknak, akik Jézust előszeretettel ragadják ki abból a történelmi kontextusból, amelyet ő maga választott ki a megváltói munka elvégzésére: a Bibliából az Ó- és az Újszövetség egyaránt igaz. Magyarán: nem csupán Jézus visszatérését kell tekintetbe venniük, de Izrael küszöbön álló nemzeti helyreállásával is számolniuk kell.
A zsidó Jézus váltotta meg az emberiséget; Jeruzsálemben győzte le a bűnt; és oda is fog visszatérni, hogy megalapítsa királyságát e földön.
Dupla jó hírünk van viszont azoknak, akiket még „felvilágosult” napjainkban is érdekel a Biblia igazsága: a Bárány nem csupán megöletett páska alkalmával, de harmadnap mint első zsenge föl is támadott. Ember győzte le a halált és mutat máig utat, hogy ez nekünk is sikerüljön. Egyszersmind tagadhatatlan hidat vert a zsidó és a keresztény hit között: hogy a híd egyik oldalán álló se tudja figyelmen kívül hagyni a másikat: aki már átkelt, ne feledje, honnét jött, aki pedig még nem, az is lássa maga előtt a járható utat.