„Virágzik a számomra még mindig nagyon fájdalmas lombikprogram. Ezt teljesen ki kéne iktatni a gyakorlatból, súlyos bűnöket követünk el vele! Az emberi élet továbbadása nem technológia kérdése, hanem két ember, egy férfi és egy nő szeretetkapcsolatát feltételezi, nagyon komoly lelki vonatkozásokkal a háttérben” – nyilatkozta a napokban a Magyar Hírlapnak Veres András győri megyéspüspök, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia újraválasztott elnöke. Hozzátette: vannak a keresztény hit alapján is támogatható gyakorlatok, amelyek bizonyítottan hatékonyak – és nem jár velük a megfogant életek elpusztítása, mint a lombikprogrammal.
„Szeretnék megnyugtatni minden olyan párt, amely meddőségi problémákkal küzd, hogy a magyar kormány segít nekik, amiben csak tud. Ezért is támogatjuk a lombikbeavatkozásokat, és ezért emeltük meg duplájára a rendelkezésre álló forrásokat, hiszen az a célunk, hogy minden vágyott, tervezett gyermek megszülethessen Magyarországon” – reagált a püspök szavaira Novák Katalin családügyi miniszter.
Az éles pengeváltás nem véletlen. A Fidesz-KDNP kormány elkötelezett a népességfogyás megállításában, és ebben jelentős szerepet szánnak az IVF (in vitro fertilizáció) eljárásoknak is. Ahogy 2017-ben Dr. Kaáli Nagy Géza István, a Kaáli Intézet alapítója Orbán Viktornak címzett nyílt levelében írta, a gyermeket vállalni szándékozó párok mintegy 20-25 százaléka meddőségi problémákkal küzd, és ha számukra jobban elérhetővé tennék a meddőségi kezeléseket, akkor jelentősen növelni lehetne a születésszámot. Hozzátette: több európai országban az éves születésszámnak már közel 10 százaléka meddőségi kezeléseknek köszönhető, miközben ez az arány Magyarországon csak négy százalék.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »