Sokan ünneplik a lány szókimondó kormánykritikáját, mások pedig számonkérik a nyilvános trágárkodást és a diákok politikai eszközként való használatát.
Kevesen beszélnek viszont arról, hogy sajnos jóval nagyobb problémát leplezett le a pécsi tanuló felszólalása, mint az, hogy káromkodnak a mai fiatalok. Lili beszéde egy pornóbeszéd volt, amelyben visszaköszönt a generációjának rendkívül súlyos mértéket öltő pornófüggősége, gyermekkori túlszexualizáltsága, és az őket célzó gátlástalan genderpropaganda is.
Ahogyan Jézus tanítása is világosan leírja: a beszéd lényegében a szív állapotát tükrözi vissza.
S riasztó korjelenség az, hogy a biológiai nemiség tagadása, a házasság és család intézményének gyalázása, a szexuális devianciák korlátozás nélküli kiélése és egyúttal mélységes állatias lealacsonyítása az, ami elfoglalja egy egész generáció szívét. Ma már nem titkos chatszobák témája ez, hanem tízezrek előtt elszavalt hősköltemény. Becsapás lenne azt gondolni, hogy ez csak a fiatalságot érinti. A pornografizált kultúra és a képernyők rabsága éppúgy foglyul ejtette a szülőket, az erkölcsi értékek és normák módszeres felszámolása pedig felveti az intézmények, iskolák felelősségét is. A tét pedig hatalmas, hiszen a Szentírás nemcsak a szív lakmuszpapírjaként említi a nyelv szerepét, hanem sorsformáló ereje is van: Jézus féltestvérének, Jakabnak leírása szerint hasonlít a tűzhöz is, amely képes hatalmas erdőket is megemészteni.
Vigyázzunk hát a szívünkre és beszédünkre mindennél jobban, és azokra, akik oly fontosak nekünk: a fiataljainkra.
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »