Pedig a történet valódi sikersztorinak tűnhetett. Adott egy tizenöt éves – kissé túlsúlyos – budapesti tinédzser, aki ugyan minden szabadidejét a számítógép előtt tölti, ám ez egyáltalán nem haszontalan. Kedvenc „lövöldözős” játékával – mint mondta – többször is világbajnokságot nyert, és a díjak között animációs programok is voltak, ő ezeket választotta. A riport szerint ezzel kezdődött az animációk iránti érdeklődése, és autodidakta lelkesedése rövid időn belül újabb sikerélménnyel gazdagította az elismerésre vágyó fiatalt: egy pályázatra készített animációs kisfilmje első díjat kapott. Ekkor figyelt fel rá Lady Gaga menedzsere, aki a Bad Romance című kliphez kérte Laci segítségét. A munka olyan jól sikerült, hogy a következő klipet – az Alejandro című videót – már teljes egészében rábízták. Egy bulvárriportot már az eddigiek is megértek volna, de Laci tovább fokozta a sztorit. Állítása szerint Hollywoodból is megkeresték egy forgatókönyvvel, hogy ha van néhány ötlete a vizuális megvalósításhoz, akkor szívesen vennék a segítségét. A magyar tinédzser azonban visszautasította a felkérést, mondván, nem tetszik neki a film témája.
Mindezekhez képest legalábbis furcsának tűnik, hogy – mint a riportból kiderül – Lacika amnéziás, és az iskolában informatikából csak hármas teljesítményt nyújt. Állítólag betegsége a programozói készségeit nem érinti, iskolai teljesítményével kapcsolatban pedig édesapja adja meg a feloldást. „Egy pszichológus főorvos barátom mondta, hogy elképzelhető, hogy egy ilyen múlttal húszéves korára valaki Nobel-díjas lesz” – magyarázta Vezekényi László, aki szerint a világtörténelem nagy egyéniségeit nem a szorgalom és a tudás emelte fel, hanem a különcségük.
Lacika nem sokáig fürödhetett a népszerűségben, ugyanis internetes bloggerek egy-két napon belül kiderítették, hogy a riportból valójában semmi sem igaz. A budapesti tinédzser nem nyert a nevezett számítógépes világbajnokságon (a korhatár tizennégy év, tehát korábban még csak nem is indulhatott rajta). A pályázatra beküldött videó készítője pedig egy orosz fiatalember, valamint a Lady Gaga-videók stáblistájában sem szerepel a magyar srác neve.
Az ügyben megkerestük a TV2 szóvivőjét, Koltay Tamást is, aki elmondta: „Az Aktív műsorvezetőjének bevezetője egyértelműen jelezte a nézőknek, hogy bizonyos távolságtartással kell fogadniuk az interjúalany állításait (a néző legfeljebb a műsorvezető gesztusaiból következtethetett erre – a szerk.). Ennek ellenére továbbra is úgy gondoljuk, egyáltalán nem életszerűtlen, hogy egy Lászlóhoz hasonló fiatalember részt vehet ilyen jellegű produkciókban.”
A csatorna felelősségéről szólva azt mondta, szeretnék folytatni a riportot, amelyből kiderülhet a valóság. Erre azonban nem biztos, hogy lesz lehetőség. Mint a riportot forgató Konczlik Lillától megtudtuk, az apuka – állítása szerint – elkezdte összegyűjteni a fia igazát alátámasztó bizonyítékokat, ám látva az interneten megjelent gyalázkodó megnyilvánulásokat – köztük melegpornós fotómontázsokat –, lemondta a forgatást. A riporter hozzátette: Lacika animációs nyersanyagokat mutatott nekik, amelyeket a tervek szerint a TV2 grafikusai megnéztek volna. Mint ahogy azt az e-mailt is meg tudták volna vizsgálni, amelyet látszólag valóban Amerikából kapott a fiatal fiú egy film szinopszisával együtt. „A forgatáson nekem hitelesnek tűnt Lacika, de belátom, hogy ezeket a felvételeket vagy akár az e-maileket is lehet hamisítani” – jegyezte meg Konczlik Lilla.
„Azok a tinédzserek, akik nem felelnek meg a társaik elvárásainak, ideáljainak, mondjuk nem olyan sportosak, férfiasak, és ezért nincsenek sikerélményeik a kapcsolatépítésben, gyakran próbálnak a számítógép világában bizonyítani. Ez ugyanis egy szép mesevilág, egy nagy varázslat” – fogalmazott lapunknak Csák Annamária gyermekpszichológus, akit arra kértünk, tekintse meg a Lacikáról szóló riportot. A szakértő szerint, ha valóban nem, vagy csak részleteiben igaz a történet, akkor egyúttal az úgynevezett konfabuláció, mesegyártás tanúi is lehetünk. Ilyen esetekben gyakori, hogy az illető annyira beleéli magát a szerepébe, hogy szinte ő is elhiszi, ezért tudja teljesen hitelesen előadni. Csák Annamária ugyanakkor azt is hangsúlyozza, hogy a szülők, illetve ebben az esetben az édesapa felelőssége lenne az, hogy a realitás talaján tartsa a gyereket, és ne a mesevilág építésében adjon megerősítést.
Árulkodó momentum a riportban az, amikor az ifjú tehetség kijelenti, attól tart, nem a személyisége, hanem csak a munkái, a tehetsége miatt fogják szeretni. A szakember szerint ebből a kijelentésből éppen az derül ki, hogy Lacika áhítozik a környezete elismerésére, szeretetére, és ezért akar „sztár” lenni.