Nagy várakozással vetettem magam a mozi foteljába a két és fél órába
gyömöszölt, francia–angol–cseh koprodukcióban készült Piaf-film vetítésén. Ám a
La Mome Piaf, azaz a kis veréb/Verebecske című film kissé elnagyolva és
kíméletesen kezeli a sanzonkirálynő despota jellemét, folytatódik tehát a
mítoszgyártás. Piaf a néző számára egy vagány, időnként spicces, de mégis
aranyos „kismadár”, a rendező kisebb botlásokként prezentálja önpusztító,
szexuálisan velejéig romlott, egoista életét, aki úgy fogyasztotta a férfiakat
és a morfiumot, mint más a kávét. A véget követő, már-már kötelezően elvárt
intellektuális csendben szimpátia és empátia kavarog, holott autentikusabb képet
is kaphattunk volna arról, aki „nem bánt meg semmit sem”.
„Rózsaszínű élet”?
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »