A héten ülnek össze az EU-tagállamok gazdasági miniszterei, hogy megtárgyalják az Opel megmentésének kérdését. A GM szanálási terve szerint 3,3 milliárd euróra van szükség az autógyár életben tartásához és a további technológiai fejlesztésekhez. Az unió vezetői úgy szeretnék megmenteni az Opelt, hogy közben ne sérüljenek az EU versenyjogi szabályai. A GM európai leányvállalata közel 50 ezer főt foglalkoztat, amiből 9-10 ezret leépítenének, a fennmaradó 40 ezret megtartanák.
Az uniót sújtó magas munkanélküliség az Opel által megtartani kívánt állásokat annyira felértékelte, hogy a kormányok akár milliárdokkal is készek támogatni a vállalatot. A GM költségcsökkentés címén néhány európai gyár bezárását is lebegteti, bár erről ellentmondásos hírek keringenek. Az antwerpeni Opel gyár jövője is bizonytalan, de a flamand miniszterelnök Kris Peeters akár fél milliárd eurós hitel segítséget is beígért, csakhogy a gyárbezárást elkerülje. Nick Reilly, a GM európai főnöke novemberben sorra járta az európai kormányokat, hogy bebiztosítsa a szükséges támogatást az Opel számára. Szükség is volt az udvarlásra, mivel a GM alaposan megvezette a német kormányt az Opel-értékesítés váratlan lefújásával. Angela Merkel kancellár személyesen bábáskodott az Opel eladása felett, csakhogy betarthassa választási ígéreteit, miszerint, ha lehet, megmentik a német gyökerekkel bíró Opelt, illetve a 25000 német GM-munkahely zömét.
Egyesek szerint a GM fejőstehenet lát a kormányokban, és munkahelyek tízezreinek megsemmisülésével zsarolja őket. A GM újdonsült európai igazgatója többek között belga, angol, spanyol és lengyel minisztereknél is lobbizott. Egy felmérés szerint a német közvélemény méltatlannak találja a GM-et a támogatásra, mivel becsapták a német államot az Opel értékesítésének trükkjével, hogy így felmérjék, mennyit ér a kormánynak az Opel. A GM a másfél milliárdos német támogatást, amit még a Magna üzlet reményében kapott, már visszafizette, és Angela Merkel kancellár bejelentette, hogy a német adófizetőket nem érte kár, bár egy köszönőlevelet elvár a GM-től. Az uniós szakminiszterek döntésével semmi sem rendeződik megnyugtatóan, hiszen a tengerentúli tulajdonos, a GM jövője továbbra is bizonytalan. A kormányok Washingtonban és Berlinben már bizonyították, hogy készek milliárdokat pumpálni a hajdan szebb napokat látott autógyárakba, de a GM-nek igazolnia kell, hogy képes modern, piacképes autókat gyártani és értékesíteni, valamint a megtépázott imázsát helyreállítani.