Fotó: www.photo-press.hu
A kezdet természetesen nem volt ilyen egyszerű, mint mindenki, ők is
megfizették a tanulópénzt. „Mindig arra törekedtünk, hogy a szolgáltatásunk
magas színvonalú legyen a kiszolgálásban, a határidőre való szállításban, a
tanácsadásban. A kilencvenes években egyáltalán nem volt jellemző a magas
szolgáltatási színvonal, főként az építőiparban. Ez a partnerközpontú
szemléletmód vitt minket sikerre – emlékezett vissza a Hetek kérdésére Tibor
Dávid, a Masterplast Group Zrt. egyik alapító tulajdonosa, vezérigazgatója. –
Egyszerre tudatosan és ösztönösen dolgoztunk, és igyekeztünk tanulni a saját
hibáinkból. Nem volt kikövezett út előttünk sem, de sikerült mindig megtalálni
azokat a termékeket, amelyekkel sikeresek lehettünk” – tette hozzá.
Tibor Dávid édesapja komoly szakmai „örökséget” adott át a fiának. Bár 1997-ben
kiszállt a csomagolóanyagok, építőipari fóliák forgalmazásával foglalkozó
cégéből, tapasztalatait, üzleti kapcsolatait átadta Dávidnak és barátjának, Ács
Balázsnak. A kezdetekkor egy saját újítás, a hőtükrös tetőfólia volt a
főtermékük, de később egyre több termékkel bővítették a palettát. Tudatosan
folytatták a termékfejlesztést, mérnököket is bevontak a csapatba, hogy az újabb
ötleteket kidolgozzák. Ennek az erőfeszítésnek köszönhetően mára több saját
fejlesztésű termékkel is rendelkezik a cégcsoport.
Ács Balázs elmondása szerint eleinte elsősorban építőipari kiegészítő
termékekre, szigetelőanyagokra specializálódtak. „Mára teljes homlokzati
hőszigetelő rendszereket kínálunk, de gipszkartont, homlokzati profilokat is
forgalmazunk. 2005-ben a nagykereskedelem mellett elindítottuk a gyártást is –
tette hozzá Ács Balázs. – Saját termékeink főként bérgyártásban készülnek, de
egyre inkább törekszünk a saját gyártókapacitás bővítésére. Eger mellett, Kálon
működik a gyárunk, ahol polietilén fóliákat, gipszkartonokat állítunk elő.
Fontosnak tartjuk – tette hozzá a társtulajdonos –, hogy minél több saját
gyártású termékünk legyen, hogy minél nagyobb ráhatásunk lehessen a teljes
ellátási láncra.”
A cég stratégiája sikeresnek mondható, hiszen mára hat fő termékcsoportban közel
ezerféle terméket forgalmaznak, partnereik között megtalálhatók a kis
építőanyag-kereskedések és a legnagyobb barkácsáruházak is. A homlokzati
hőszigetelő rendszerek, a tetőszigetelési megoldások és kiegészítők területén
Közép-Európában a vezető szereplők közé tartoznak. Már az első évben 160 ezer
eurós forgalmat értek el, és több alkalmazottal rendelkeztek, 2000-től pedig
elindították a környező országokban a leányvállalat-hálózat kiépítését. Elsőként
Szlovákiában, Romániában, Szerbiában és Horvátországban léptek piacra. Mára 18
országban, a balkánon, Közép-Kelet-Európában és Németországban, illetve
Ausztriában is jelen vannak. Árbevételük egyre nagyobb százaléka a
Magyarországon kívüli leányvállalatoktól származik. Egyik legfőbb piacuknak
Románia számít, ahol komoly építőipari konjunktúra zajlik. A lakásállomány
meglehetősen elhanyagolt állapotú, az uniós csatlakozás óta azonban rendkívül
erős fejlődés tapasztalható, elsősorban családi házak szigetelése, felújítása
tekintetében.
Az idén indult a Masterplast kínai képviselete. Több helyi építőanyag-gyártó
céggel karöltve közös termékfejlesztésbe kezdtek, melyekkel a távol-keleti
piacokon kívánnak megjelenni. Ezzel párhuzamosan zajlik a társaság
tőzsdeképességének kialakítása és a pénzpiaci bevezetés lehetőségeinek elemzése
is.
Sikerük titkát Tibor Dávid több okra vezeti vissza. Nagyon fontosnak tartja,
hogy egyre inkább előtérbe kerül az energiatakarékosság, a környezettudatosság,
s ennek jegyében a régióban fellendülőben vannak az épületszigetelési projektek.
Ezek nem-csak az új házak építésekor, hanem a felújítások során is egyre nagyobb
szerepet kapnak, még az építőipar stagnálásának időszakában is. A cég pedig
minden szigetelő szegmensben – hő-, hang-, vízszigeteléssel – jelen van.
Emellett alapvető tényező a sikerhez a jól felkészült menedzsment és a
csapatmunka. „Együtt tudunk csak eredményeket elérni. Talán ez a cégünk ereje,
hogy erős közösséget, jó csapatot alkotunk” – fogalmazta meg filozófiáját a
vezérigazgató. Ezt igazolja az alacsony fluktuáció, illetve az a törekvés is,
hogy a vezetők számára a cégen belül kidolgozott tulajdonosi program
segítségével részesedési lehetőséget biztosítanak.
„A Jövő ígérete cím a megtiszteltetés mellett nagy felelősséget is hordoz –
mondta Tibor Dávid. – Ezt az eredményt csapatként értük el, és továbbra is abban
a szellemben kell folytatni munkánkat, hogy méltók legyünk erre az elismerésre.”