Ha a cég tőkeerejét vizsgáljuk, egy erős árverseny valószínűleg nem is
viselhetné meg a Vodafone-t, hiszen a közel 160 milliárd dolláros alaptőkével
rendelkező multinacionális cég eddig – a koncessziós díjat és a hálózatukat építő
Nokia cégnek fizetendő összeget is beszámítva – 353 millió dollárt fordított az
induláshoz. Az anyacég, a Vodafone Airtouch Plc a világ legnagyobb vállalatai közül
a 25. helyen szerepel. A világ 24 országában 32 millió ügyfél tartozik az előfizetői
közé, egyedül a júniusi megalakulás óta világszerte 2,3 millió új vásárló
csatlakozott a csoporthoz. A Vodafone Airtouch, a világ legnagyobb mobil telekommunikációs
vállalata 1999 júniusában alakult, az angol Vodafone Group Plc és az amerikai Airtouch
Communications Inc. összeolvadásával.
A cég vezetői nagyon bizakodóak annak ellenére, hogy Magyarország tízmillió lakosából
már közel 1,3 millió rendelkezik valamilyen mobiltelefon-előfizetéssel. A már működő
három mobilszolgáltató, a Pannon GSM, a Westel 450 és a Westel 900 együttvéve sem
olyan tőkeerős, mint az új szolgáltató. Forword szerint a tőkeerő képes pótolni
az ötéves hátrányt még úgy is, hogy saját hálózatuk egyelőre csak Budapesten,
Debrecenben, Győrben, Miskolcon, Székesfehérváron, Szegeden és
Pécsett, valamint az M1-es autópálya vonalán van. A többi helyen "albérlőként",
díjfizetés ellenében veszik igénybe a Pannon, illetve a Westel rendszerét. A Vodafone
várhatóan 2000 végére építi ki országos hálózatát, ami ha ígéretüket betartják,
sokkal gyorsabban fog végbemenni, mint annak idején a Pannon és a Westel esetében.
Előzetes számításaik szerint a magyar piac 2002-ig meg fog duplázódni, ami azt
jelenti, hogy szinte minden második magyar állampolgár rendelkezik majd
mobiltelefonnal. Becslések szerint az sem kizárt, hogy 15 éven belül a magyar piac meg
fog háromszorozódni.