Schumacher drámája a Brazil Nagydíjon is folytatódott, amikor is az idoméro
edzésen felmerült technikai problémák miatt csak a tizedik helyrol vághatott
neki a hetvenegy körös versenynek. Alonso egyetlen célja annak az egyetlen
pontnak a megszerzése volt, amely a világbajnoki cím sorsát az o javára
dönthette el. Schumacher parádés kezdése után hamar bajba került.
A Nico Rosberg sokkoló balesete során pályán maradt törmelékek eltakarításának
idejére behívták a biztonsági autót. A feltorlódott mezonybol Schumacher
folytathatta a felzárkózást. A Fisichellával folytatott kíméletlen csatában a
német defektet kapott, így a gumicsere után a huszadik helyre szorult vissza. Az
élrol induló Felipe Massa közben magabiztosan uralta a mezonyt. Ami ezek után
következett, az maga volt a gyönyöruség. A német volánmuvész úgy elozte le
ellenfeleit sorra, mintha egy verseny alatt összegezte volna ars poeticáját. A
legszebb manover is az o nevéhez fuzodik. Kimi Räikkönen mögött haladt, amikor a
finn pilóta megtalálta a kibúvót, és egy elegáns mozdulattal lezárta az elozési
utat Schumi elott. Egy körrel késobb az ötös számú Ferrari nem kegyelmezett, és
agresszív módon beszúrta magát a lezárt ívre, és a két pilóta egyszerre vette be
az elso kanyart, majd Räikkönen külso íven ragadt, így Schumacher egy hellyel
feljebb léphetett. A versenyt végül a brazil nemzeti színekben pompázó
overallban Felipe Massa nyerte, aki Ayrton Senna 1993-as hazai gyozelme után
eloször állhatott fel a dobogó legfelso fokára brazilként. A második helyen
Fernando Alonso végzett, ezzel megnyerve a világbajnokságot, míg a harmadik
Jenson Button lett. Schumacher végül a negyedik helyen zárt, de az utolsó
percekben megfutotta a verseny leggyorsabb körét. A Renaultnak sikerült
megszereznie a konstruktori címet, így búcsúztatva a Michelin gumiabroncsgyártó
céget az autósportok királykategóriájából.
„Mindig is hangoztattam, akkor ér valamit a gyozelem, ha azt Michael ellen
szerzi meg az ember – méltatta Schumachert a kétszeres világbajnok Fernando
Alonso. – Úgy gondolom, mindannyian sok boldogságot kívánunk neki új életéhez,
melyben a család kapja majd a foszerepet. Megtiszteltetés számunkra, hogy vele
versenyezhettünk.” A jövore a McLarennél új motivációt kereso Alonso saját
terveirol úgy nyilatkozott: „Az, hogy a McLarenhez igazolok, és a Ferrarinál
sosem versenyzek, Sennára emlékeztet. Ot háromszor koronázták bajnokká, és ha én
háromszoros világelsoként vonulhatnék vissza, akkor elérném pályafutásom
célját.”
Az autosport.com hírportál információi szerint Schumacher után várhatóan Ross
Brawn, a Ferrari technikai igazgatója is bejelenti visszavonulását a napokban.
Miután 2010-ben a Formula–1-es versenyek rendezésére jogot kapott Dél-Korea, a
Hyundai is bejelentette 2010-es csatlakozását a száguldó cirkusz vérkeringésébe.
Schumacher jövojét suru homály fedi. Annyi biztos, ha versenyezni támadna kedve,
az autósport bármely osztálya beruházna rá. A német Audi a hírek szerint
szívesen látná Michaelt a Német Túraautó Bajnokságban, esetleg az autógyár 24
órás Le Mans-i csapatában. Az ingolstadtiak állítólag 12,5 millió dolláros
szerzodést ajánlottak az F1-bol leköszöno klasszisnak.