Talmácsi Gábor. A győzelemért büntették Fotó: O. Bergamaschi
Az idényben kiválóan motorozó Talmácsi Gábor viszonya a sorozat tizennegyedik, katari fordulójában romlott meg a KTM-mel. Akkor a magyar motoros a célegyenes utolsó méterein előzte meg csapattársát, a vb-elsőségért küzdő finn Mika Kalliót, öt pontot "lopva" ezzel tőle. A KTM vezetői már akkor – október elején – "villámokat szórtak" Talma felé, akinek – saját elmondása szerint – többi csapattársával is igencsak elmérgesedett a kapcsolata. A harag csak nagyobb lett, miután az utolsó – valenciai – futamon kiderült: a finn versenyzőnek éppen öt pont hiányzott az elsőséghez a svájci Thomas Lüthivel szemben. (Tegyük hozzá, nem csak ezen múlt: ha Kallio nem bukik az utolsó előtti isztambuli futamon, akkor nagy valószínűséggel ő állhatott volna a dobogó legfelső fokára.) Ezzel egyértelművé vált, hogy Talma és a KTM útjai elválnak, annak ellenére, hogy szerződésük szerint a magyar fiút a következő szezonban már a 250 köbcentisek osztályában indították volna.
A KTM-mel folytatott sikertelen egyeztető tárgyalásokat követően Talmácsi egy plusz egyéves előszerződést kötött a Honda Scot csapatával. Talma ezzel nem lép ugyan felsőbb osztályba, viszont első számú pilótaként versenyezhet. A kontraktus szerint amennyiben jövőre az első három hely valamelyikét szerzi meg, akkor 2007-ben már a negyedliteresek között folytathatja a szereplést. Az új istállónál két HRC gyári Honda, a legújabb technikai háttér és ugyanaz a szerelőgárda áll a magyar motoros rendelkezésre, amellyel 2004-ben világbajnoki címhez segítették Andrea Doviziosót. A végleges szerződés aláírására november 15-én kerül sor, mely csupán terjedelmében változik, minden egyes feltétele megegyezik az előszerződéssel. Ezt követően november 28–29-én sor kerül az első tesztelésre Jerezben.
– Nagyszer? eredményed mellett még mindig a katari "pontlopásról" lehet a legtöbbet hallani. Ha akkor a célegyenesben nem adsz gázt, akkor jövőre már a 250 köbcentisek között versenyezhetnél
Utólag hogyan értékeled a történteket? – kérdeztük Talmácsi Gábort.
– Semmin sem változtatnék. A KTM-nél a Katarban történtektől függetlenül is folyamatosan második emberként kezeltek. Ha akkor nem nyerek Kallio előtt, akkor most nekem is – és Magyarországnak is – eggyel kevesebb világbajnoki futamgyőzelmem lenne.
– Nem visszalépés a KTM-től a Hondához igazolni? Kaptál más csapattól is komoly ajánlatot?
– Az átigazolást semmiképpen sem nevezném visszalépésnek, hiszen a Honda a világ legnagyobb motorgyára. Hatalmas technikai háttérrel rendelkezik, és évről évre az elsők között van. A 125 köbcentis mezőnyben minden gyártól kaptam ajánlatot, de bennük bízom a legjobban, ráadásul az én vezetési stílusomhoz nagyon passzol ez a márka. Korábban is versenyeztem Hondával és nagyon jó tapasztalataim vannak.
– Tartasz-e attól, hogy itt gyengébb géppel kell majd versenyezned, mint a KTM-nél?
– Nem. A Honda számára is nagyon fontos a minél jobb szereplés, és ennek érdekében mindent megtesznek: folyamatosan fejlesztenek, keményen dolgoznak.
– A jövő évi célkitűzés számodra, gondolom, az első háromban való szereplés, de hogyan tovább? Mi az a maximum, amit – megítélésed szerint – el tudsz érni?
– Erről most nehéz nyilatkozni, hiszen még nem ültem a motoron, nem ismerem a csapatot. De nagyon bízom abban, hogy jól tudunk majd együtt dolgozni.
– Itthon mi lesz az első teendőd?
– Alszom egy nagyot. Mindenképpen szeretnék pihenni egy kicsit, és minél több időt a családommal tölteni. Mivel elég jó formában vagyok fizikailag, kemény edzéseket nem tervezek, csak amolyan szinten tartó mozgásokat, mint a fallabda vagy a motorozás.