Amikor még minden jól ment. Beckham a nevével fémjelzett Adidas cipő bemutatóján Fotók: Reuters
Adidas, Pepsi, Police, Vodafone, Gillette – mind-mind olyan világcég, amelyek David Beckhamben látják reklámhadjárataik sikerének egyik zálogát, és ezért hajlandóak nem kevés pénzt fizetni. Szponzori szerződéseiből Becks évente 4 milliárd forintnak megfelelő bevételre tesz szert, míg a Real Madridnál "csupán" 2,3 milliárdot focizik össze. Elképzelhető azonban, hogy ez a bevételi arány hamarosan a múlté lesz. A számos világcég marketingtanácsadójaként is tevékenykedő Field Fisher Waterhouse nev? cég felmérése szerint Beckham "az elmúlt négy-öt évben nagyon ott volt, de ma már túlértékelt, és kiesett a fogyasztók kegyeiből". Michael Stirling, a felmérés készítője elmondta: marketingszempontból "nem is az a legfontosabb, hogy az illető milyen teljesítményt nyújt a gyepen – bár az sem elhanyagolható –, hanem az, hogy a hétköznapi járókelő mennyire ismeri a szóban forgó sztárt, mennyire karizmatikus az egyénisége, mennyire globális a vonzereje, sőt, még az is lényeges, hogyan öltözködik". Magyarul: Beckham hanyatlása nem feltétlenül az idei Eb-n a franciák és a portugálok ellen döntő helyzetben kihagyott büntetőinek az eredménye. Ennél vélhetően sokkal többet nyom a latba a személye és családi élete körül kibontakozott botránysorozat. Annál is inkább, mert szponzoraiknál fő szempont volt David és felesége, Victoria családbarát hozzáállása. Az angol bulvársajtó viszont már jó ideje Beckham házasságon kívüli kalandjaitól és azok következményeitől hangos. Bár Victoria harmadik gyermeküket várja, a hírek szerint a családban állandósultak a veszekedések, és a válás sincs kizárva.
A News of the World azt írja, hogy a volt énekesnő nyilvánosan "hiú, arrogáns huligánnak" minősítette férjét, akinek még a látványát sem bírja már elviselni. David azonban a The Sunnak úgy nyilatkozott, hogy soha nem fogja elhagyni feleségét: "Victoria és én nem azért házasodtunk össze, hogy pár évig együtt éljünk, és aztán szakítsunk. Mi egy életre kötöttünk szövetséget, és ez a legfontosabb dolog a számunkra" – mondta.
Hogy mit hoz a jövő a sztárházaspár számára, azt még nem tudni, mindenesetre tény, hogy az említett felmérés szerint az angol középpályás helyett Thierry Henry, az Arsenal francia sztárja bír jelenleg a legnagyobb reklámértékkel. A listán őt követi Wayne Rooney, majd a Real-trió – Ronaldo, Beckham és Zidane – következik. Vagyis a "Becks" név már a szigetországban sem a legnagyobb védjegy. "Először nem voltunk biztosak abban, hogy Rooneyt ilyen magasra kell értékelnünk, de aztán kiderült, hogy óriási iránta az igény. A piac egy bizonyos szegmense nagyon bukik rá – például ideális lenne egy nagy autógyártó számára –, és az sem ártott a karrierjének és az ázsiójának, hogy leszerződött a Manchester Unitedhez" – fogalmazott az elemzés készítője. Michael Stirling összeállította egyébként a feltörekvő fiatalok marketingsorrendjét is: 1. Cristiano Ronaldo (MU), 2. Kaká (Milan), 3. Zlatan Ibrahimovic (Juventus), 4. José Antonio Reyes (Arsenal), 5. Philippe Mexes (Roma).
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »