Pablo Montoya. A pedáltól nem tud elszakadni Fotó: Reuters
Még négy futam van hátra, s miután mindössze kilenc pont választja el egymástól az első három helyezett pilótát (Michael Schumachert, Juan-Pablo Montoyát és Kimi Räikkönent), minden egyes verseny kritikus szerepet játszik, és nagyban meghatározza az egyéni és konstruktőri világbajnoki címek sorsát. Az új pályát azonban eddig még egyik Forma–1-es csapat sem próbálta ki.
Az egyéni világbajnoki cím egyik várományosa, Juan-Pablo Montoya így nyilatkozik a soron következő versenyről: "Mindig is kedveltem Budapestet, bár nem sorolnám a Hungaroringet a kedvenc pályáim közé. Ennek ellenére úgy vélem, a változásoknak köszönhetően sokat javult. Nagyon forró hétvége előtt állunk, és ez kétségtelenül az előnyünkre válik, mivel a Michelin abroncsok nagyon jól teljesítenek kánikulában. Keményen tréningeztem az elmúlt néhány hónapban s az elmúlt héten is Miamiban."
Montoya mellesleg azt is bevallotta, hogy elképzelhető, hogy a 2005-ös szezonban szurkolói más csapatban láthatják versenyezni. A legfrissebb pletykák szerint
a huszonhét éves pilóta a McLarenhez igazol, miután a jövő év végén lejár szerződése a Williamsnél. Kolumbiai menedzsmentje már több csapattal is felvette a kapcsolatot. "Már több csapattal is beszéltem, mert az igazság az, hogy 2004 után szabad ember leszek – árulta el Montoya. – Mindenképpen a legjobb lehetőséget szeretném választani, így figyelnem kell a közben kialakuló kínálatot."
A Hungaroringen történő átépítések miatt a Forma–1-es istállók egyelőre bizonytalanok abban, hogy az eddig előzés szempontjából nehéznek tartott pálya vajon megváltozott-e ebben a tekintetben.
A pályán általában nagy tapadóerőre volt szükség, amely most a meghosszabbított célegyenessel megváltozhat.
A másik fontos tényező, mint mindig, most is az időjárás lehet. Néhány évet, így a tavalyit is kivéve, forróság és verőfényes napsütés jellemezte a versenyhétvégét, amely az idei különösen forró és száraz időjárás közepette még tovább fokozódhat. Ez nemcsak a pilótáknak, de az autóknak is nagy megpróbáltatást jelent.
Például Jarno Trulli, akit nagyon megviselt a hockenheimi forró futam, különösen nagy gondossággal készült a hétvégére, annak érdekében, hogy bírja a budapesti forróságot. Így egy tréningközpontban készítették fel a Renault pilótáját a magyar kánikula kihívásaira.
A magyar pálya különben egyike azoknak, ahol még soha nem sikerült a kék-sárgák olasz pilótájának pontokat gyűjtenie, annak ellenére, hogy elmondása szerint kedveli ezt a pályát.
Kétségtelen, hogy a Ferrari az a csapat, amely számára az utóbbi időben nagyon is emlékezetes a Hungaroring, hisz tavalyelőtt hazánkban szerezte meg Michael Schumacher negyedik világbajnoki címét, tavaly pedig nálunk gyűjthette be negyedik konstruktőri világbajnoki címét a maranellói csapat. Kérdés, hogy ezt a remek szériát folytatni tudja-e a címvédő világbajnok és csapata.
A magyar autóversenyzés számára legfontosabb esemény a tavalyi évhez hasonlóan idén is a Jordan háza táján várható, mivel Baumgartner Zsolt amellett, hogy rajthoz áll a Forma 3000-es bajnokságban, hazai közönség előtt körözhet a Jordan Forma–1-es versenyautójával. A versenysorozat 1950-es indulása óta nem versenyzett magyar pilóta a Forma–1-ben, bár érdekesség, hogy az 1906-ban Le Mans-ban Grand Prix néven legelőször megrendezett versenyt a magyar származású Szisz Ferenc nyerte.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »