„Nekünk egy kicsit más kultúránk van, a szakrális család fogalma továbbra is az egyik központi érték marad a cégünk számára” – válaszolta Barilla az olasz Radio24 La Zanza című showműsorában a riporter azon kérdésére, miért nem készítenek egy szép reklámfilmet egy homoszexuális családdal. „Soha nem fognak ilyen reklámszpotot készíteni?” – folytatta a kérdezést a riporter. „Nem, soha, mert a mi családunk egy tradicionális család. Ha a melegek szeretik a tésztánkat és a kommunikációnkat, amit csinálunk, akkor enni fogják a tésztánkat, ha kevésbé szeretik, amit csinálunk, akkor mást fognak enni. Nem fogunk homoszexuálisokkal reklámfilmet készíteni, és nem azért, mert nem tisztelnénk a homoszexuálisokat, akiknek megvan a joguk, hogy azt tegyenek, amit akarnak, mások zavarása nélkül, hanem mert én nem úgy gondolkodom, mint ők, és úgy vélem, hogy akiket mi megszólítunk, azok a klasszikus családok.”
Az interjúban elhangzottak a homoszexuális jogvédő szervezetek, olasz politikusok és az internetes közösségi oldalak használóinak heves reakcióit váltották ki. „Elfogadva a Barilla tulajdonosának felajánlását, hogy ne együk a tésztáját, bojkottot hirdetünk az összes terméke ellen” – nyilatkozta Aurelio Mancuso, az Equality Italia elnöke. Néhány órán belül a Twitteren el is indult a bojkott a Barilla cégcsoport mind a 20 márkája ellen, amelyet nyílt levelek és több tízezres Facebook-kommentek követtek.
A bojkotthoz csatlakozott több olasz parlamenti politikus is. Ezt követően Barilla elnézést kért, szintén Twitteren keresztül: „Szeretném kifejezni, hogy minden személyt nagyra becsülök, mindenféle megkülönböztetés nélkül. Tisztelem a meleg embereket és mindenkinek az önkifejezésre való szabadságát. Már említettem, hogy tisztelem a melegházasságot. A Barilla cég a reklámjaiban azért jeleníti meg mindig a családot, mert az a vendégszeretet és a gyengédség szimbóluma mindenki felé.”
A bocsánatkérést az érintettséget vélők és a jogvédők egyöntetűen nem fogadták el, illetve elkésettnek titulálták, és folytatták a bojkottot. Barilla egy nappal később a cég amerikai Facebook- oldalán, videón keresztül ismételte meg a bocsánatkérést, ezúttal ígéretet téve arra, hogy a következő hetekben találkozni fog olyan csoportokkal, amelyek a „legjobban reprezentálják a család változását, beleértve azokat is, akiket megsértettem”. A videón korábbi fotóihoz képest egyértelműen megtörtnek néz ki a cégvezető.
A bonyodalmakat elindító interjúban a riporter Barilla véleményét kérdezte Laura Boldrini alsóházi képviselőnő előző napi indítványáról, miszerint megváltoztatná az olasz reklámpiacon kialakult gyakran sztereotip nőképet.
„Van néhány reklám, amiket ha megnézek, azon gondolkodom, vajon ezt sugároznák-e más országban is? Az Egyesült Királyságban ezt sugároznák-e? És a válasz egyértelműen: nem. Egy olyan reklámot, amelyben a gyerekek és az apa mind ülnek az asztalnál, és az anyuka pedig tálal, nem fogadhatunk el normálisnak”
– érvelt Boldrini.
Barilla válaszként elmondta, hogy a képviselőnő nem érti a reklámok világát és azt, hogy a nők szerepe a reklámokban alapvető. Majd a melegjogokkal kapcsolatban kifejtette: tisztel mindenkit, és pozitívan áll a melegházassághoz, de a homoszexuális párok általi örökbefogadást nem támogatja, mert olyan személlyel teszik azt, aki nem tud saját maga dönteni erről. Ezzel további heves indulatokat váltott ki azon képviselőkből, akik törvénybe kívánják iktatni a homofób bűncselekményeket Olaszországban.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »