Időközben összegyülekezett egy csoport, amelyik körülvette azt a keresztény kórházat, ahová a sebesültek nagy részét vitték. „Iszlamija, iszlamija" - kiabálták, miközben a keresztény negyedben több üzletet kifosztottak és feldúltak.
A katonai kormányzat cenzúrával reagált a véres incidensre. Két független hírforrást bezártak, miközben az állami televízió csak arról számolt be, hogy három katona vesztette életét az „összecsapásokban". Az al-Ahram online kiadása pedig úgy tudja, hogy a támadásról képeket közvetítő al-Hurra televíziót is lerohanták a katonák, és felfüggesztették a csatorna sugárzását, ugyanis videófelvételeket mutatott be a hadsereg keresztények elleni támadásáról. A cenzúra részben sikerrel járt - a hétfői hírfolyamban kevesen tértek ki arra, hogy kik voltak a valódi áldozatai az eseményeknek, arról pedig, hogy valójában mi is történt Kairóban, szinte senki sem beszélt.
A koptok tüntetését közvetlenül az asszuáni tartományban található Szent György templom szeptember 30-ai lerombolása váltotta ki. Az egyiptomi keresztények elleni támadások sorozata Mubarak elnök bukása óta felerősödött. Az incidensek következtében tömegesen hagyják el a keresztények az országot. Az Európai Emberi Jogi Szervezetek Szövetsége (EUHRO) jelentése szerint csak március óta 100 ezer keresztény távozott az országból. AZ EUHRO igazgatója, Naguib Gabriel szerint a keresztények nem önként mentek el, hanem a keményvonalas szalafista muzulmán csoportok tudatos taktikája az, hogy az eredetileg 8 milliós keresztény kisebbség aránya minél gyorsabban csökkentjen. A koptok Egyiptomban őslakosoknak számítanak, közel kétezer éve élnek az országban, amint arról az ősi templomaik is tanúskodnak.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »