A mindössze néhány percnyi eltéréssel lezuhant gépek egyike a Volga-Aviaexpress által működtetett Tu–154-es volt, negyvenhat utassal a fedélzetén, amely 10 ezer kilométeres repülési magasságból zuhant le Rosztov város közelében. Három perccel ezután a légiforgalmi irányítók jelezték, hogy Moszkvától körülbelül 150 kilométerre, Tula környékén elvesztették a kapcsolatot a fekete-tengeri üdülőhelyre, Szocsiba tartó Szibir Tu–134-es géppel, amelyen negyvennégy utas tartózkodott. A gép roncsaira csak szerdán reggel találtak rá.
Az orosz hatóságok terrortámadást gyanítanak a két gép lezuhanása mögött, mivel a Volga-Aviaexpress gépe a katasztrófa előtt gépeltérítést jelzett a központnak. E feltételezés mellett szól az is, hogy a katasztrófák éppen megelőzték a vasárnap esedékes csecsenföldi elnökválasztást, ahol a lázadó szeparatisták azzal fenyegetőznek, hogy erőszakkal zavarják meg a szavazást. A mérsékelt csecsen szeparatisták ugyanakkor máris tiltakoztak a vád ellen, orosz propagandának minősítve azt, és kijelentve, hogy támadásaik csakis katonai célpontokra irányulnak, és a repülőgép-szerencsétlenségekhez nincs közük.
A Szövetségi Biztonsági Szolgálat vezetője, Nyikolaj Zaharov szerint ugyanakkor lehetséges, hogy technikai hiba vagy gyenge minőség? üzemanyag használata, esetleg pilótahiba okozta a két repülőgép katasztrófáját, melynek legalább egy külföldi állampolgár, az ötvenes éveiben járó David Cohen is áldozatul esett.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »