Bár hivatalos statisztikák nem léteznek, a közfelfogás szerint Haiti lakosságának 80 százaléka katolikus, 15 százaléka protestáns – és 100 százaléka a vudu praktikák követője. A fekete mágiát még az Afrikából idehurcolt rabszolgák hozták magukkal, ám a praktikák nagy részét a gyarmatosítás korában betiltották. Bár az egyházak ádáz harcot vívtak ellene, a 20. században a vudu varázslást egyre nyíltabban elfogadták a haiti kultúra egyik meghatározó elemeként. Mivel Haiti jelenleg is súlyos nyomorban szenved, rossz az egészségügyi ellátás és a politikai helyzet évek óta ingatag, az emberek szinte minden kérdésben vudu papokkal és papnőkkel konzultálnak, beleértve a politikai problémákat is.
Ez alól Haiti eddigi elnökei sem voltak kivételek: a hírhedt korábbi diktátorról, Francois Papa Doc Duvalier-ről, aki 1957-től haláláig, 1971-ig volt hatalmon, közismert volt, hogy alkalmazta a vudu praktikákat, többek között a haiti népét terrorizáló paramilitáris erők védelme érdekében is. A napokban lemondott Jean Bertrand Aristide volt azonban az első haiti elnök, aki 1991-től 1995-ig tartó uralma alatt hivatalosan látott vendégül vudu papokat és papnőket palotájában, ezzel is elismerve azoknak a "haiti társadalomban játszott fontos szerepét". Tavaly áprilisban elnöki rendeletben ismerte el a vudut olyan teljes jogú vallásként, amely a "nemzeti identitás alapvető eleme". A mostani zavargások kirobbanásának hátterében egyes források szerint az egyik ellenzéki vezető vudu szertartások szerinti közelmúltbeli meggyilkolása áll, amelyet az áldozat fivére szerint Aristide elnök rendelt el.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »