A készítők névsorát látva borítékolható volt a siker: a filmet Zack Snyder rendezte (300); a szintén DC karakter Batman trilógiáját is jegyző Christopher Nolan volt a producer, a zenét pedig Hans Zimmer hollywoodi legenda szerezte. Ezzel a jól sikerült debütálással a júniusban bemutatott filmek között az első helyre lépett a bevételt illetően, noha elmarad például a konkurens képregénycég alakja, a 174 milliót besöprő Vasember 3 mögött.
Joe Shuster és Jerry Siegel író-rajzoló páros zsidó bevándorlók gyermekeiként alkották meg a szintén bevándorlónak számító szuperhős karaktert. Miután eladták a DC Comics-nak, a figura számos változáson ment keresztül mind a képregények lapjain, mind a sorozatok és mozifilmek rendezéseiben. A történet egy a pusztulásához közelgő bolygón, a Kryptonon kezdődik, amelynek vezető tisztségviselői, a későbbi Superman szülei Jor-El és Lara egy végzetes katasztrófa elől menekítik egyetlen fiúgyermeküket a Földre, ahol a kis Kal-El-t a Kent házaspár találja meg és neveli fel farmjukon. A kisgyereknek a Clark nevet adják, aki környezete megvetését éli át folyamatosan visszahúzódó és pipogya természete miatt. Vészhelyzetek alkalmával azonban elő-előbukkan benne a szuperhős. Hogy inkognitóját megtartsa, civilben Clark Kent (Henry Cavill) egy SZTK-szemüveges újságíró, aki együtt dolgozik barátnőjével, Lois Lane-nel.
Superman karaktere abszolút meghatározó a teljes képregényszakmában és a szuperhősök világában. Már pályája elején erősen beépült az amerikai köztudatba, ugyanis a nagy gazdasági válság és a világháborúk hatalmas igényt teremtettek az USA-ban a minden gonoszt legyőző, erkölcsös megmentőre. A most bemutatott film beleilleszkedik az aktuális szuperhős-feldolgozások tendenciájába, amelynek során egyrészről megismerjük a történet kezdetét (lásd: Batman Begins), valamint egy sokkal emberibb, sérülékenyebb főhőst vagy héroszt, ezzel is közelebb hozva őket hozzánk. Az alkotók ezúttal sem különösebben törekedtek a tudományos, technikai háttér vagy éppen a logikai bukfencek megmagyarázására.