A Passió forgatókönyvébe Emmerich nővér látomásai is bekerültek. Sorok és stációk Fotó: Reuters
Az Egyesült Államokban katolikus és protestáns közösségek egymással versenyezve népszerűsítik Mel Gibson Passióját. A Seattle Catholic cím? hetilap például "minden idők legjobb" latin filmjeként méltatja az alkotást. Egy másik kiadvány pedig a rendezőt idézi, aki azzal magyarázza a filmben a szöveg háttérbe szorulását, hogy "Caravaggio festményei sincsenek feliratozva, az emberek mégis megértik az üzenetet".
(FirstThings.com)
A cikkíró szerint a film egyik zárójelenete, amint Mária a kereszt alatt a kezében tartja Krisztus testét, Michelangelo Pietájának a 21. századi eszközökkel történt korszakalkotó újraformálása. (Ugyanezt a jelenetet egy másik internetes oldal is kiemelte – bár egészen más szempontból. A filmes bakik leleplezésére szakosodott
MovieMistakes.com éles szem? kritikusai felfigyeltek arra, hogy a keresztről levett holttest még kettőt-hármat pislog a vásznon – valószínűleg egy montírozási hiba miatt.)
Protestáns-evangéliumi keresztény prédikátorok szintén felvállalták a Passió reklámozását. "Hálásak lehetünk Mel Gibsonnak, hogy elhozta a mozivászonra az evangéliumot" – nyilatkozta a dél-afrikai származású evangélista, Rodney-Howard Browne, akit a film kapcsán rövid időre le is tartóztattak. Browne-t egy atlantai moziban vették őrizetbe, amikor a film végén elkezdett becsukott szemmel prédikálni. Voltak, akik érdeklődve hallgatták, ám egy
asszony felháborodásában kihívta a rendőrséget, hogy akadályozzák meg a rendzavarást. (Browne-t hamarosan elengedték – így másnap már saját tampai gyülekezetében számolt be az atlantai incidensről). Túlfűtött érzelmek másutt is megnyilvánultak a film vetítése után: voltak, akik térden csúszva távoztak a moziból, mások órákig zokogtak a látottak hatása alatt.