Nem új műfajt választott a sorozat ausztrál producere, Michael Petroni, aki 2017-ben vágott bele a Messiás elkészítésébe. Az irodalomban többen feltették már ezt a kérdést, vajon hogyan fogadná a világ, ha ma élne vagy újra megjelenne Jézus. Erről (is) szól A Mester és Margarita Bulgakovtól, írt ilyen novellát Tolsztoj, de Szakonyi Károly Adáshiba darabjában szintén az „Emberfi” tűnik fel egy Kádár-kori család nappalijában – ahol csak addig figyelnek rá, ameddig a tévében az adásszünet tart.
Kortársként egészen más együtt élni a messiással, mint történelmi távlatból emlékezni rá: „Ő a pillanat hőse, bármerre jár, bárhol megáll, megszámlálhatatlan sokaság nyüzsög körülötte. Roppant szenzációt kelt, minden szem őrá szegeződik: aki csak lépni bír, vagy legalább vonszolni tudja magát, mind látni akarja a csodát – és mindenki okvetlenül önálló ítéletet és saját véleményt akar alkotni róla…” – ezek a mondatok akár a film szinopszisából is származhatnának, de nem onnan idéztem, hanem Kierkegaard dán filozófus-teológus írta abban a tanulmányában, amelyben felteszi a kérdést, ha Krisztus ma élne, vajon elfogadnák-e az emberek.
Mert utólag könnyű ítéletet alkotni, nehéz dolguk azoknak van, akiket létükben érint a „csodatévő ember” megjelenése. „A jelek és csodák a kortárs számára átkozottul eleven portékák, nagyfokú feszengést válthatnak ki, és valósággal kikényszerítik a véleményalkotást, aki pedig nem hajlik a hitre, azt fölöttébb elkeseríthetik kortárs volta miatt, mivel túlontúl megnehezítik a létezést, kivált minél értelmesebb, fejlettebb és műveltebb az illető. (…) A tömeget magával ragadja, az emberek ujjongva követik őt, látván a jeleket és a csodákat, mind a megtörténteket, mind a meg nem történteket, és reménységben örvendeznek, hogy nyomban bekövetkezik az aranykor, mihelyt őt királlyá kenik. Csakhogy a tömeg ritkán vet számot a saját ítéletével, ma így, holnap úgy ítél. Az okosak és értelmesek ezért nem veszik ki belőle minden további nélkül a részüket…” – írja a dán filozófus, majd végigveszi, mit kell mondania ilyen helyzetben az okos államférfinak, a papnak, a tudósnak, a derék polgároknak és a szkeptikusoknak. Lényegében ugyanezt a gondolatot viszi végig mai eszközökkel, kortárs szereplőkkel és élethelyzetekkel a Messiás.