„Keresztény Boszorkány Kongresszus” – ezzel az elnevezéssel hirdetett rendezvényt húsvét hétvégéjére a Keresztény Boszorkányok nevű szervezet az Egyesült Államokban. A tervek szerint az eseményen „mágikus lények, boszorkányok, varázslók és varázslónők, mágusok, boszorkánymesterek, halottidézők és sokan mások” gyűlnek össze „Krisztus nevében egy mágikus hétvégére”. A szervezet vezetője egy magát tiszteletesnek nevező, Valerie Love művésznevű nő, aki saját honlapján a „spirituális öntudat felkent szolgálójának” határozza meg magát, és úgy írja le Jézushoz való kapcsolatát, mint „egy szellemi szerelmi viszonyt a Feltámadott Krisztus Mesterrel”.
Ez csak egyetlen példa annak illusztrálására, hogy az utóbbi években a boszorkányság különböző formáinak reneszánsza zajlik az amerikai társadalomban, és vannak olyan irányzatok is, amelyek igyekeznek az okkultizmust és a kereszténységet egymással ötvözni. A Pew Research Center 2018-as felmérése alapján az amerikai társadalomban jól megfér egymás mellett az, hogy valaki kereszténynek vallja magát, és az, hogy közben a „spiritualitás” más formáiban is higgyen – a lélekvándorlásban, az asztrológiában, vagy abban, hogy a különböző tárgyaknak, így a fáknak és a köveknek van „szellemük”. A felmérés alapján tízből hat keresztény hisz legalább egy, a New Age tanításaihoz köthető „alternatív” szellemi jelenségben, amelyek közül magasan vezet a tárgyak szellemeiben való hit. A lélekvándorlás és az asztrológia egyelőre nem ilyen „népszerű” a keresztények között, azokban „mindössze” 30 százalékuk hisz.
Egy 2014-ben készült Science And EngineeringIndicators (Tudományos és Mérnöki Mutatók) tanulmány szerint a fiatalabb generáció nagyobbik fele (egészen pontosan 65 százalék) pedig arról is meg van győződve, hogy az asztrológia legitim tudo-mányág. (Ezzel szemben a kínai közvélemény 92 százaléka tartja teljesen képtelen szemfényvesztésnek a horoszkópokat.)