A népszerű videojátékot ugyanis eddig 150 milliószor töltötték le különböző platformokra (Xbox, Ps, Pc, mobil, Nintendo). De hogy lett ilyen sikeres? És mi ez a játék egyáltalán? Kezdjük ott, hogy mi is az a Battle Royale. Ez a kifejezés egy játékmódra utal, ami Fortnite esetében így néz ki: 100 játékost összedob a gép, akiknek egymás ellen kell küzdeniük – vagyis meg kell ölni az ellenfeleket, különben az általunk irányított karaktert lövik le. Egy menet viszonylag gyors, 15-20 percet vesz igénybe, attól függően, hogy ki meddig marad életben. Érdekes, hogy a játékban nincs vér. Ha valaki megsebzi az ellenfelét, a sebzés mértéke egy számban jelenik meg. A Fortnite fontos eleme – és ebben a tekintetben különbözik a többi Battle Royale játéktól –, hogy építeni is kell, nem csak lövöldözni és bujkálni. A Fortnite emiatt nőtte túl a rivális Pubg-t, és annak ellenére addiktív, hogy a grafika nem élethű, az élénk színekkel operáló látványvilág inkább a meséket idézi – ahol azonban a történetet mindenki maga írja. A 4 évesektől kezdve a 60 évesekig szinte minden korosztály játszik vele, fiúk, lányok, férfiak, nők egyaránt.
Bár a játék alapverziója ingyenes, a felhasználók sokat költenek rá, ugyanis különböző skineket, vagyis öltözeteket vehetnek a karaktereiknek. Érdekes, hogy ezeknek az öltözeteknek semmilyen más funkciójuk nincs, mint hogy a játékos megkülönböztesse magát a többiektől – vagy akár „villogjon” bennük. A menő cuccokban lehet „showing off”-olni is, vagyis az ellenfél előtt felvonulást tartani, táncolni. Ezen túl nagyon komoly marketingrendszer van kiépítve a játék körül. Például egy bizonyos Galaxy (galaxis) skinhez úgy juthatunk hozzá, ha megvesszük a több százezer forintos új Samsung Galaxy Note 9 csúcstelefont.