Évek óta a nagy nemzetközi multicégek állnak a melegmozgalom kampányainak az élén, ami együtt jár azzal, hogy gyakran testületileg vonulnak fel a Pride-rendezvényeken. Noha a részvétel a munkavállalók számára nem kötelező, az adott munkahelyen ismert, hogy kik a felvonulók és kik a távol maradók – ahogyan hajdan a munkásmozgalmi demonstrációkon is. A magyarországi Nyitottak vagyunk kampány zömében multinacionális támogatói között van többek között a Google, a Prezi, az Auchan, a BP, a Citibank, a General Electrics, az IBM, az IKEA, a LogMeIn, a Microsoft, a Morgan Stanley, az NNG, a Price Waterhouse, a Starbucks, a Vodafone és persze a magyar média legszivárványszínűbb szereplője, a 444 is.
Felvonulóktól kérték
Vannak azonban a munkavállalók lelkiismereti meggyőződését ennél élesebben célba vevő kezdeményezések is. A JPMorgan Chase multinacionális vállalat (a Forbes Magazin szerint a 4. legnagyobb a világon) munkavállalóit érintő éves felmérése például nemrég új kérdéskörrel bővült. Az általános – mint például a cég hatékonyságára vonatkozó vagy a munkavállalók elégedettségére vonatkozó – kérdések mellett megjelentek a következő kitöltendő rubrikák is:
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »