hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Nyaralásból kalandtúra
Hogyan előzzük meg a nem várt fordulatokat?

2016. 09. 04.
„Nem olyan helyekre szólt a repülőjegyünk, ahová kértük”; „Nem olyan szobát kaptunk, amilyet lefoglaltunk” – számos hasonló panasz, előre nem látható kellemetlenség érhet bennünket az utazásaink során. Körbejártuk, hogy miként lehet kivédeni a nem várt problémákat.

„Egyhetes nyári körutat szerveztünk Olaszországba, ahol több városban is megfordultunk, és szinte mindenhol ért valamilyen kellemetlen meglepetés, ami megkeserítette az ott töltött időt. Firenzében volt az egyik szobafoglalásunk, ahol előzetes kikötés volt, hogy délután 14 és 22 óra között kell megérkezni. Mi sok kavarodás után este negyed 11-re értünk oda, előtte időben jeleztük a késést telefonon, és azt az ígéretet kaptuk, hogy fenntartják nekünk a szobát. Mire odaértünk, a recepció már bezárt, és nem az a személy került elő, akivel beszéltünk. Ráadásul csak olaszul tudott, de azt kivettük a szavaiból, hogy a szoba már nincs meg, és másik szabad szoba sincs. Kirakott minket az éjszakába, s csak nehezen találtunk szállást, egy méregdrága szállodában” – meséli Novai Zsolt a nászútján átélt kalandjait.

A pár másik úti célja Róma volt, ahol a foglaláskor megadott paraméterektől merőben eltérően egy hátsó udvarra néző, sötét, dohányfüstszagú szobát kaptak, a beígért panorámás, úszómedencés, tágas és világos szoba helyett. „Egy koreai csoport elfoglalta a jó szobákat, a medence meg nem működött karbantartási munkák miatt. Végül többórás harc árán tudtuk csak elintézni, hogy nagyjából a lefoglalt feltételekkel kapjunk szobát” – folytatja a fiatalember. A teljesség kedvéért azt is hozzáteszi: amikor a rossz időjárás miatt – és az előírt határidőből már kicsúszva – le akarták mondani a további foglalásaikat, akkor az online szállásközvetítő cég ügyfélszolgálatát hívták föl, ahol elintézték nekik az ingyenes visszamondásokat. Ugyanígy rögtön intézkedtek, amikor az egyik szállodában „tévedésből” a pár nyakába varrtak egy 512 eurós bírságot. S miután Zsolték fél éjszakája ment el az online szállásközvetítő cég állandóan foglalt számának hívogatásával, ebből arra következtettek, hogy a helyzetük korántsem egyedi.

„A közvetítő cég rendes volt, amit csak tudott, megtett az érdekünkben, de ettől még a szálláshelyeken tapasztalt inkorrektségek miatt rengeteg időnk ment el intézkedésre, és az utazás öröme jócskán megcsappant” – teszi hozzá Zsolt.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!