Huszonöt különböző nyelvre készült fordítás után magyarul is megjelent a Start-Up Nation című könyvük. Mit gondol, az érdekes sikertörténeteken túl miért lehet érdekes ez a kötet?
– Úgy vélem, hogy a könyv legfőbb üzenete Magyarország számára is az, hogy ha egy olyan kis ország, mint Izrael, amely rengeteg nehézséggel küzd, és kevés lakossal rendelkezik, képes úrrá lenni a különböző akadályokon, akkor ez másoknak is sikerülhet. A Szilícium-völgyet leszámítva Izrael indította útnak a világon a legtöbb start-up céget. Izrael egy főre számítva kétszer annyi kockázatitőke-befektetést vonz, mint az Egyesült Államok, Európához képest pedig mintegy harmincszor többet. A jelenlegi gazdasági válsággal küszködő országok számára az is fontos üzenet, hogy a kisvállalkozások és az innováció a munkahelyteremtés és a növekedés fontos forrásait jelentik. Természetesen minden országnak a saját erősségeire kell építenie, de nagyon sok előny származhat abból, ha az ilyen vállalkozó szellemű országok összefognak, egyesítik az erősségeiket és közösen lépnek előre az innováció területén.
Izrael Európában általában katonai konfliktusok, területi viták vagy éppen béketárgyalások kapcsán kerül be a hírekbe. Hogyan fogadták a gazdasági sikerekről írt beszámolót?