Az alapítvány támogatói valamennyien kijelentették, hogy vagyonuk legalább felét ajánlják fel jótékony célokra. A Microsoft-alapító és a befektető mellett az impozáns listán megtalálható a Csillagok háborúja rendezője, George Lucas, New York polgármestere, Michael Bloomberg és a CNN alapítója, Ted Turner is. A szervezet célja az, hogy tagjai nyíltan álljanak ki jótékony célok mellett. Ha a filantrópok – ahogyan az Egyesült Államokban az adakozó kedvű milliárdosokat nevezik – jó példával járnak elöl, az a remények szerint ösztönzi a többieket is hasonló tettekre. A „The Giving Pledge” nem rendelkezik önálló vagyonnal, de éves üléseiken megbeszélik a várhatóan sikeres ötleteket.
Természetesen a jótékonykodást nem most kezdték a tagok. Legtöbben csatlakozásuk előtt is igen nagyvonalúak voltak, de ezt nem feltétlenül reklámozták. A tervek szerint, ha mindezt a nyilvánosság előtt teszik, az sokat javít a 2008-as válság következtében megcsappant adakozási kedven, az emberek magáncégekhez való hozzáállásán, illetve visszaállítja a bizalmat a kapitalizmus iránt is, amelyről túl széles körben terjedt el, hogy kizsákmányoló rendszer.
A válság következtében ugyanis az amerikaiak adakozó kedve megcsappant. Az országban nagy hagyományai vannak a jótékonykodásnak, de 2009-ben 3,6 százalékkal kevesebb felajánlás történt, mint egy évvel korábban. Az adományok 13 százaléka alapítványokhoz futott be, mert ez adózási szempontból is kedvezményeket jelent. Az Egyesült Államokban jellemzően a magánszektorból érkeznek a felajánlások, nagyobb az állampolgárok társadalmi felelősségérzete és polgári aktivitása. Eckhard Priller, a Berlini Tudományos Központ munkatársa szerint nagyobb az arra irányuló szociális nyomás, hogy az állampolgárok „valamit visszaadjanak az államnak”. Németországban például inkább az állami kezdeményezés a gyakoribb, aminek több oka is van. Az egyik ezek közül, hogy az USA-ban elfogadott, ha valaki jótékonysági tevékenységével szerez önmagának reklámot és jó hírnevet. „Amerikában elfogadott a gyors profitszerzés, ezzel szemben Németországban nem nagyon mutogatják az emberek a gazdagságukat” – mondja a kutató. Ez az oka annak, hogy a nagyvonalú adományokat inkább eltitkolják az emberek. Ez a tendencia egyébként hazánkra még inkább jellemző.