A weboptimalizálás nem egy, a válságból is hasznot húzni akaró újítás, hanem egy olyan régóta működő ötlet, amely a válságban új lendületet kapott, hiszen plusz jövedelmeket generálhat a kitörési pontokat kereső vállalkozásoknak. A weboptimalizálás alapja, hogy egyre több ember egyre többet internetezik, és sokan konkrét keresési igénnyel ülnek a gép elé. Ha szeretnénk, hogy ne csak a konkurenciát találják meg, hanem minket is, akkor valamit tennünk kell!
Amikor valaki keresgél az interneten, 80 százalékban a Google keresőjét használja. Ennek az az oka, hogy a Google-kereső jól oldotta meg azt a problémát, hogy a világhálón jelenleg fellelhető nagyjából 8 millió weblap közül hogy találjuk meg, amire épp szükségünk van. A Google-nek óriási a bizalmi indexe, így egy Google-találat nemcsak látogatót hoz a honlapunkra, hanem nagy valószínűséggel vásárlást is eredményez. Ezért alapvető fontosságú, hogy ebben a keresőben, amit milliók használnak, a mi cégünk jó helyen szerepeljen. Például, ha autógumi-szervizem van, és valaki leül a számítógép elé, és a Google keresőjébe beírja: „téli gumi + szerviz + Pécs”, akkor jellemzően az első néhány találatból fog választani. A jó helyezésért fizethetünk is, ám nagyobb a bizalom a weben keresgélőkben a normál találati listában elöl szereplő cégek felé.
Cégünk weboptimalizálását akkor érdemes elkezdeni, ha már van olyan honlapunk, ahonnan nem menekülnek el a látogatók. Ehhez annak kellően esztétikusnak, könnyen kezelhetőnek és informatívnak kell lennie. Az emberek ugyanis precíz kimutatások szerint 7 másodperc alatt döntik el, hogy maradnak-e honlapunkon vagy mennek. „Sokan a honlap minőségéből következtetnek a cégre, és mi tudjuk tesztelni, hogy a honlap mit tud. Amikor nemrégiben lecseréltem a régi weboldalamat a mostanira, az ajánlatkérések száma megduplázódott. Másnaptól” – avat be Pongrácz Zoltán. És itt a lényeg: a honlap elérte a célját. A cél ez esetben az ajánlatkérések növelése volt. Kell tehát rendelkeznünk egy használható stratégiával. Lehet más célunk is: több vásárló, vagy egyszerűen csak több látogató.