A Combinók kálváriája nem új keletű. A világ leghosszabb villamosai körül már
„fogantatásuk” pillanataiban, a 2003-as villamostender idején is jócskán akadt
botrány. Amikor a sárga óriáshernyók még csak a jövő távoli víziói voltak, a
magyar sajtó azon „értetlenkedett”, hogy a főváros miért pont a legdrágább
ajánlatot tevő Siemens céget hozta ki nyertesnek a villamostenderen. A költői
kérdésre akkor se kaphattunk választ, mivel a városvezetés „titokban tartott
értékelési szempontok” alapján döntött a német cég villamosai mellett. Így a
villamoscserére szánt 1997-es összeget 3,4 milliárdról először tizenkettő, majd
negyvenegy milliárd forintra srófolták. A „sikeres” pályáztatás után gyorsan
kiderült azonban, hogy a „titokban tartott értékelési szempontokat” azért
szerencsés lett volna legalább néhány külsős szakemberrel is megosztani. A
tendernyertes villamos ugyanis olyan konstrukcióhibáktól szenvedett, amely miatt
még a gyártást is le kellett állítani. Példának okáért több európai városban is
megrepedezett a kasznija. Az apró gikszer a fővárost szerződésmódosításra
kényszerítette, és az eredetileg alumíniumszerkezetű szerelvények helyett
acélkasznis kocsikat rendelt a Siemenstől.
„A Sátán újra a Földön lakik, és számos emberi testet öltött magára”
Németh Sándor beszéde az október 7-e utáni Izrael melletti szolidaritási tüntetésen »
Emlékezés az aradi hősökre
Kik érted haltak »
Kicsoda Charlie Kirk, Trump titkos fegyvere?
A 31 éves evangéliumi keresztény influenszer, aki egyetemisták millióit mozgósította a választások előtt »