Az NSZK-ban jól csengő név a fényképezés szerelmeseinek körében Reismann Jánosé (1905–1976). Két európai fővároshoz, Budapesthez és Berlinhez, különösen erős szálakkal kötődött a magyar fotográfus, aki a második világháború előtt hosszabb időt töltött a német metropoliszban. Berlinen kívül otthonosan mozgott Párizsban, sőt Moszkvában is. A 30-as évek meggyőződéses kommunistájából a 40-es évek elejére a francia ellenállás aktív tagjává lett profi fotóst 1949-ben a Rajk-perben halálra ítélték, s csak hat esztendővel később rehabilitálták. Túlélve a Rákosi-korszakot Reismann újra kézbe vette kameráját, és fekete-fehérben megörökítette Pest és Buda különleges, 60-as évekbeli hangulatát. A börtönviselt fotós hazai újságokban publikálta Budapestről készült, a kor atmoszféráját sugárzó képeit, és németországi, olaszországi útjairól is filmtekercsek tucatjaival tért haza. Az európai hír? fotóművész alkotásaiból a leggazdagabb gyűjteménnyel a kecskeméti Magyar Fotómúzeum büszkélkedhet. A 95 éve született alkotó stílusa, látásmódja ma is izgalmas, érdekfeszítő! (Mogyorósi Géza, Berlin)
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »