A TikTok határozottan öregítő hatással van a platformot nem használókra. Az agyalágyult trendeket figyelve még huszonéveseket is gyakran elkap a „bezzeg az én időmben” hangulat. Tény és való, hogy a platform eddig négyéves globális pályafutása során legfőképp a felhasználók hatvan százalékát kitevő Z generációsok szórakozására szolgált.
Azonban a kínai fejlesztésű közösségi felület hatalmas előnyt élvez riválisaival, például a Facebookkal és az Instagrammal szemben. Ez pedig az algoritmusában rejlik: mindenkinek, aki megnyitja az appot, nem feltétlen az általa követett tartalomkészítők videói jelennek meg, hanem az úgynevezett FOR YOU (magyarul: NEKED) oldal. Ezen maga a TikTok ajánl a felhasználó érdeklődése alapján töméntelen mennyiségű videót. Ha egy videóra kellő számú pozitív reakció (lájk, komment, mentés, megosztás) érkezik, a TikTok újabb embereknek ajánlja fel, és ez így megy tovább, ameddig a videó által kiváltott reakciók alul nem múlják a standardokat.
Vagyis anélkül, hogy sok követővel, jól felépített branddel rendelkeznénk, egy jól sikerült videónk milliós megtekintést és kedvelést is generálhat, ami persze aztán a követők szép számú gyarapodását is magával hozhatja. Ennek köszönhetően a legközelebbi videónk pedig még jobb helyzetből hódíthat. Tulajdonképpen a TikTok az a felület, ahol tényleg bárki előtt nyitva áll a 15 (másod)perces hírnév lehetősége. A Facebook-birodalommal ellentétben itt valóban a közönség „mininépszavazása” emel fel egy-egy videót, így itt valósul meg a legerőteljesebben az, hogy bárki képes legyen formálni mások véleményét.