hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Így vásárol a Z generáció
Sokkal tudatosabbak a fiatalok, mint sokan gondolják
Így vásárol a Z generáció

A közép-kelet-európai fiatalok 38 százaléka már most is a mobiljával fizet (Magyarországon: 37 százalék), és 36 százalékuk a jövőben is így kíván tenni.(Fotó: Shutterstock / PuzzlePix)

2021. 07. 22.
Diákok, pályakezdők. Többségében a szüleik tartják el őket. Mégis minden szektor arra figyel hogyan és mire költenek. A Z generáció tagjai heterogén csoportot képeznek gazdasági szempontból, hiszen a körülbelül 1995 és 2009 között született nemzedék tagjainak fiatalabb fele még az iskolapadban ül, szüleivel él, az idősebbek azonban már kint vannak a munka világában.

Megjelent a világhírű amerikai influencer, Ben Shapiro műve magyar nyelven! Cikkünk a könyvről ide, további részletek és a megrendelés pedig ide kattintva érhető el.

Napról napra egyre több fiatal lép be a piacra, tekintve, hogy – bár hazánkban nem túl nagy demográfiai csoport – világviszonylatban számuk meghaladja elődeik, az Y generáció lélekszámát: a világ teljes lakosságának 32 százalékát teszik ki. Arról a nemzedékről beszélünk, amelynek tagjai szinte mindig fent vannak az interneten, és részben ebből kifolyólag könnyebben szereznek pénzügyi információkat is. Nekik már a benchmark – egyfajta viszonyítási alap – az online világ, így az ügyfélélményt számukra szinte csak digitális innovációval lehet biztosítani. Nem meglepő, hogy a kereskedelmi, az ipari, a pénzügyi és a szolgáltatói szektorban is szeretnének minél többet megtudni róluk, főként azt, hogyan viselkednek fogyasztóként.

Döntések örvényében

Bár Jeff Fromm generációs szakértő a Forbes hasábjain azt taglalta, hogy az élménygazdaságot az Y generáció tagjai – vagyis a körülbelül 1980–1995 között születettek – teremtették meg, kétségkívül nem az ezredfordulós volt az első, de nem is az utolsó nemzedék, aki vágyott, vágyik az élményekre. Gerhard Schulze már 1992-ben megírta Élménytársadalom – a jelenkor kultúrszociológiája című könyvét az élményéhség jelenségét bemutatva, és annak túlburjánzását előre jelezve. Mint írja, a lehetőségek fokozódása magával hozza az életfelfogások változását is: „A jelenlegi helyzetet szerencsésebb döntési örvényként, mintsem döntési kényszerként jellemezni. Hogy bekapcsoljuk-e a rádiót vagy sem, nem kényszerítő erejű szükséglet; az x–edik pár cipő megvásárlása sem elkerülhetetlen; az éppen elkészült könyvet talán soha, senki nem olvassa el; elmegyünk az étterembe, bár éppen az imént vacsoráztunk.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!