A ma élő emberek számára a bringa teljesen megszokott, hétköznapi dolog. Mindenki megtalálhatja a maga szükségeihez és ízléséhez mérten a legtökéletesebb kétkerekűt. A terepre használható MTB-től kezdve a városi bicókon át egészen az országúti versenykerékpárokig nagy spektrum tárulkozik fel a vásárló előtt. Ez nem volt mindig így.
Az első kerékpár Karl von Drais, egy német nemes erdőtiszt nevéhez fűződik, aki egy merev favázra két kereket illesztve 1817-ben egy lábbal hajtott, pedál nélküli modellt tárt a publikum elé.
1839-ben született meg az első pedállal ellátott bringa, mely Kirkpatrick Macmillan skót kovács nevéhez köthető. Később pedig rájöttek arra, hogy a tempót bizonyos átalakításokkal lehet növelni, ezért erőátviteli szempontokat figyelembe véve a velocipéd nagyobb első kereket kapott, hogy a közlekedés egy hatékonyabb eszközévé tegyék. 1885-ben John Kemp Starley állt elő az első olyan kerékpárral, ami már jobban hasonlított a ma általunk ismert és használt kivitelezésre. Ekkor jelent meg a hajtókart és a hátsó kereket összekötő, a rajtuk lévő fogaskerekek segítségével működő lánc. Ezenkívül pedig a két kerék mérete közel azonossá vált.