Vadászjelenetek Alsó-Bajorországból - ez a címe a Nemzeti Színház egyik újonnan bemutatott darabjának. Martin Sperr drámája - Alföldi Róbert rendezésében - azonban nem a vadászatról szól, pontosabban nem szó szerinti értelemben. A történet egy kis bajor faluban játszódik, az események középpontjában pedig egy Abram nevű férfi áll, akiről az a hír járja, hogy homoszexuális. A szinopszis szerint: „a falu engesztelhetetlen gyűlölettel reagál az elfogadott normáktól való eltérésre", és „hajtóvadászatot" indítanak a férfi ellen. A mű célja „az előítéletekkel és idegengyűlölettel terhelt emberi kapcsolatok" bemutatása. Az Abramot alakító Stohl András egy interjúban így magyarázza a darabot: „nem a meleg létről szól, hanem arról, ahogy az emberek viselkednek egymással". Hozzátette azt is, hogy a darab szabadszájúsága miatt „borzasztó volt elolvasni a szöveget", és emiatt, illetve a téma miatt „biztos lesz, aki kikéri magának".
Nem tévedett. Bár a felháborodás oka nem önmagában a darab, hanem a színház előterében megnyitott, hozzákapcsolt kiállítás volt. A sajátos installáció a következő: egy szárnyasoltár benne egy kereszttel, amelyre Mária és a gyermek Jézus van felfestve, mellette kettő, illetve a folyosókon további tíz színes, csipkével borított táblakép, az egyiken csipkebetűkkel a következő felirattal: „Nobody knows that I am gay", vagyis: „Senki sem tudja, hogy meleg vagyok."
Csáki Judit kritikus a kiállítás megnyitóján a kézenfekvő jelentést is megadta: „Tizenkét négyzet van - és ha a tizenharmadik tárgy, a szárnyasoltár felől nézem, akkor ez lehetne a tizenkét apostol, bár ez is csak játék; nem tulajdonítanék nagy jelentőséget annak sem, hogy az aranyszínűt nevezzük Júdásnak, és ugyan, melyik másikat Péternek. A szép régi keresztnek sem tulajdonítanék nagyobb jelentőséget, mint amekkorát ezzel a középponti helyével elfoglal itt, a Nemzeti Színházban: legyen írásjel. Egy szép pont egy egyszerű mondat végén."
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »