Több százezer ember lehetett szemtanúja annak, hogy az ország kérlelhetetlen szakértője, a képzett közgazdász, Bokros Lajos táncra perdült a TV2 adásában, vagy annak, ahogy Rogán Antal neje székelési szokásairól beszélt Till Attila és Liptai Klaudia Mr. és Mrs. című műsorában. Nem véletlenül merül föl a kérdés, hogy miért vállalják politikusaink szívesebben és gyakrabban a bulvármédia kínálta szereplési lehetőségeket, mint a nagynevű újságok vagy hírműsorok meghívásait.
Bognár Ákos, az Image Factory kommunikációs ügynökség igazgatója lapunknak elmondta, Magyarországon pártos médiáról beszélhetünk, tehát minden nagy presztízsű lap politikailag elfogult. Ezeken keresztül, valamint a pártok helyi aktivistáival valóban mozgósítható a biztos szavazótábor, a bizonytalanokat azonban nem lehet pártközeli lapok hasábjairól megszólítani. Éppen ezért lehet a bulvármédia a politika rendkívül hatékony szócsöve. A bizonytalan szavazók zömét ugyanis a kevésbé képzett társadalmi rétegek alkotják, akik leginkább a bulvármédiából tájékozódnak.
Ilyen jellegű szerepléseknél a cél mindig a politikusok emberi arcának megmutatása. A szavazók megnyeréséhez kiemelten fontos, hogy a politikust a kevéssé kvalifikált emberek is közel érezzék magukhoz, az „egy közülünk" benyomás erősödjön. A szakember példaként megemlítette, hogy míg Medgyessy Péter hivatalos öltözékével az emberek szemében csak bankár maradt, Gyurcsány Ferencnek sikerült kitörni a milliárdos vállalkozó szerepköréből. Hétköznapi szóhasználatával és félig-meddig nyilvános magánéletével sikerült megnyernie a választók bizalmát, hiszen a média jóvoltából tudtuk róla, hogy van Totó kutyája, kocogni jár, sőt egy elveszett kislányt is hazavitt a szüleihez. Mindez elérhető közelségben mutatta be, nem pedig a rettegett hatalom letéteményeseként.