Magyar szurkolók öröme. Hazánk a rendes játékidőben bejutott Fotó: Reuters
Az MSZP – miután rendezte az edzőkérdést, és a bajnokság közben elbocsátott, korábban csodákat művelt Ron Werbert visszahívta trénernek –, úgy tűnik, az ellenfél "lerohanására" teszi a hangsúlyt. Lapzártánkig a legnagyobb kormánypárt nagyon visszafogottan kampányolt. Június 1-jétől "indítanak", amikor is egy rövid, de nagyon koncentrált reklámkampánnyal találkozhatnak a választók. Az akcióban televíziós reklámszpotok, óriásposzterek segítik az utcákat és tereket ellepő szocialista politikusokat és pártaktivistákat.
A szocialista pártra választási időszakban jellemző módon a közelmúltig vitatkozós, némileg szétesőnek és sodródónak tűnő szervezet tagjai ismét zárták soraikat. Mintha az év közbeni gyenge eredmények – alacsony népszerűségi mutatók, a vereség lehetősége – doppingszerként hatnának a szocialista politikusokra, hiszen félretették a nézeteltéréseket, a könyököket kivették egymás derekából, és egységesen nekifogtak a kampánynak.
A stratégia könnyen észrevehető: elsősorban nem új társadalmi rétegeket és csoportokat kívánnak megnyerni, hanem a várhatóan alacsony részvétel miatt elég számukra, ha a 2002-ben rájuk szavazók jelentős része újra mellettük teszi le a voksot. Fő kampányszövegük, a nem különösebben attraktív "Újra MSZP", az egykoron a szocialistákra szavazók megszólítását és korábbi döntésük megerősítését szolgálja. Igazából tőrőlmetszett néppárti kampányt alkalmaznak, hiszen nem osztották fel az üzeneteiket rétegcsoportokra – nyugdíjasok, vidékiek, gazdák –, hanem három-négy központi üzenetet fogalmaznak meg. (Újra MSZP, Európában otthon vagyunk stb.)
A kampány hatásában egyébként nagyon bizakodóak a szocialisták, mivel január óta meglepően javítottak népszerűségi eredményeiken. Ráadásul a szocialista szavazók körében alacsonyabb az EU-szkeptikusok aránya, így vélhetően könnyebben lehet őket mozgósítani az EP-választásokra.