Előzetes hatósági betiltáshoz vezethet a reklámtörvény azon módosító javaslata, amely felfüggeszthetővé tenné a megjelenésre váró reklámokat – nyilatkozta lapunknak a Magyar Reklámszövetség titkára. "Úgy érezzük – hangsúlyozta Nagy Péter főtitkár –, a módosító törvényjavaslat elfogadása a kereskedelmi szólásszabadságot korlátozná, amely ellentétes az Alkotmánybíróságnak a reklámtörvényt jóváhagyó álláspontjával."
Fazekas Ildikó, az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára lapunknak elmondta: a mó-dosító törvényjavaslat tartalmaz egy homályosan értelmezhető passzust, ami a még meg sem jelent reklám esetére felfüggesztési jogot adna a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnek, ha annak "tudomására jut" valamilyen szabálytalanság. A problémát abban is látjuk – tette hozzá a főtitkár –, hogy nem tudjuk, honnan értesülhet egy szervezet arról, milyen reklám készül. "A reklám egy versenyeszköz, és két fontos tulajdonsága van. Az egyik: gyorsan kell válaszolni a versenytárs akcióira; a másik: a szervezés időszakában ez elég bizalmas dolgot jelent." A reklámszakemberek ezért nem értik, mi lehetett a törvényalkotó szándéka. A fenti rendelkezés olyan fogalmakat vezet be, amelyek nagyon nehezen értelmezhetők: a szakértők szerint az "öncélú bemutatás" tilalmából nem megállapítható, hogy mi az a "szexualitás", mi az "erotika", és mit jelent az, hogy a reklám tárgya vagy témája ezek bemutatását feltétlenül indokolttá teszi.
A törvényjavaslat módosítást benyújtó Molnár Oszkár fideszes országgyűlési képviselő nem kívánta kommentálni az ügyet, hiszen az még egyeztetés alatt van és nincs teljesen lezárva.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »