Munk Arthur Szabadkáról indult, oda is tért vissza. Milyen életrajzi adatokat ismerünk róla?
– Zsidó szülők gyermeke, akik a 19. század végén rövid ideig nevelhették Arthur és Jolán nevű gyermeküket Szabadkán, ugyanis korán elhunytak, így a nagymama vette magához az unokákat. Munk Arthur a szabadkai Főgymnasiumba került, Brenner József, azaz Csáth Géza osztálytársaként. Publikált már gimnáziumi évei alatt is helyi lapokban, Csáth Gézával és Havas Emillel megírták a folytatásokban regénymellékletként közölt A repülő Vucsidol című kisregényt. Majd barátjával együtt, Csáth Gézával a budapesti orvostudományi karra jelentkeztek. Nemcsak az orvoslást tanulta, hanem sokat rajzolt, viszont az írással kevesebbet tudott foglalkozni egyetemi évei alatt. Közben Salzburgban volt katona.
A diploma megszerzése után pesti kórházak orvosaként dolgozott, később nyelvtudása miatt óceánjárókon teljesített hajóorvosi szolgálatot Fiume és New York között. Az első világháborúban katonaorvosként tevékenykedett, írói vénája ott sem hagyta cserben, hiszen rábízták a Ludwig baka nevű tábori újság szerkesztését és írását, valamint naplójában, noteszeiben testközelből örökítette meg a háborút. Háromévnyi katonaorvosi szolgálat után orosz hadifogságba esett, és orvosként dolgozott kórházakban különböző távoli helyszíneken. Egy jekatyerinburgi operettesten megpillantott egy szép hölgyet, Elza Schliskewitzet, aki Rigából éppen rokonlátogatás miatt tartózkodott a városban. A találkozásból házasság lett, és hamarosan gyermekük is született, Gyurika, így már hármasban vándoroltak a további hadifogolyhelyszínekre. Hétévnyi távollét után ért haza családjával Szabadkára. Magánpraxist indított szülővárosában, és közben megírta az első világháborús tapasztalatait.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »